De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-03-2004, 22:10
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Talking Zolder 07-11-2004, dan blijf ik lekker thuis.

Wij, autosportliefhebbers, klagen weleens dat mensen de weg niet weten te vinden naar de diverse circuits. Al dat moois op de baan en zo goed als niemand die dat kan (wil) aanschouwen.

Met gekromde tenen las ik dan ook het volgende bericht :
Quote:
Legale straatraces zijn een succes.
Afgelopen zondag zijn 31.000 bezoekers wezen kijken naar de legale straatraces op het TT-circuit in Assen. Zo meldt een woordvoerder van Automaxx, de organisator van het evenement. Door de grote interesse ontstonden er verkeersproblemen op de A28 bij Assen. Er gebeurde diverse kleine ongelukken en er ontstonden files tussen Westerbork en Assen-Zuid. Er zijn geen gewonden gevallen.

Dit was de tweede keer dat het evenement werd gehouden. Vorig jaar trok het spektakel zo’n 27.000 bezoekers. Het evenement heeft als naam Dutch Street Power Series, en is bedoelt als alternatief voor de populaire illegale straatraces. De bedoeling is dat de 150 deelnemers zo snel mogelijk 201 meter afleggen. Daarnaast werden er ook prijzen uitgereikt aan de mooist gepoetste auto, en voor de autoradio die de meeste herrie kan maken.

De Dutch Street Power Series wordt later dit jaar nog een keer gereden. Zowel in Assen als in Drachten en het Belgische Zolder .
www.fok.nl
31.000 potentiële Fuchsenschwanz en Doppel Endrohr Edelstahl Sport Auspuff Anlage liefhebbers op een hoopje bij elkaar............dan ga ik nog liever op bezoek bij mijn schoonmoeder

Toch even gespeurd naar de organisatie achter deze "evenementen " , blijkt Automaxx te zijn. Via de agenda op die site is te lezen dat de"AutoMaxx Street Power Edition 4" doorgang vindt op 07-11-2004 te Zolder.

Mij niet gezien....................
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 07-03-2004, 22:32
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Naar auto's kijken die een sprintje doen van 200 meter, daar is toch geen zak aan.
Reply With Quote
Old 07-03-2004, 22:40
Supra's Avatar
Supra Supra is offline
De Paddock Regular

ik vind het beter dat ze dit legaal doen dan illegaal maar verder is er ook niks aan...
Old 07-03-2004, 23:09
Don Kamiel Don Kamiel is offline
De Paddock Regular

Op 9 mei is er ook al een "Race Wars" te doen op Zolder
http://www.racewars.be/
organisatie is van www.imt-tuning.be

Lijkt een nieuwe rage te woden precies
Reply With Quote
Old 08-03-2004, 22:57
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Altijd al gedacht dat die Tuning-freaks niet de Einsteins van de samenleving waren

Quote:
1100 snelheidsovertredingen na straatraces TT

Uitgegeven: 8 maart 2004 15:50
Laatst gewijzigd: 8 maart 2004 19:56

ASSEN - De politie heeft zondag rondom de Legale Streetraces in Assen bijna elfhonderd snelheidsovertredingen geconstateerd op de rijksweg 28 (Groningen-Zwolle) en de provinciale weg bij Smilde. Dat heeft een woordvoerder van de politie maandag gezegd.

Op het evenement, dat voor de tweede keer op het TT-circuit in Assen was georganiseerd, kwamen zondag 31.000 mensen af. De straatraces worden onder de naam Dutch Street Power Series gehouden als tegenhanger van de populaire illegale straatraces.

De Drentse politie hield samen met het Korps Landelijke Politiediensten rondom het evenement verkeerscontroles. Niet alle snelheidsovertredingen zijn volgens de zegsman toe te schrijven aan de bezoekers van de races, omdat er tijdens de controles ook gewoon verkeer over beide wegen reed. Wel is het aantal overtredingen, 15 procent van de gecontroleerde voertuigen, aanzienlijk hoger dan normaal (10 procent).

Een van de snelheidsovertreders werd staande gehouden. Hij reed 177 kilometer per uur en is zijn rijbewijs voorlopig kwijt. Verder werd een automobilist bekeurd voor bumperkleven en kregen er vier een bon voor het rijden met geblindeerde autoruiten.
www.nu.nl
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 09-03-2004, 01:26
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

ze kunnen dat beter op een 'verlaten - afgedankt' vliegveld doen, zoals hier vorig jaar in Sint-Truiden. Lekker geen last van gehad.
Reply With Quote
Old 09-03-2004, 01:51
laurent's Avatar
laurent laurent is offline
De Paddock Regular

broechemm, ligt dat dicht tegenSt Truiden? zoja, dan was da in Broechem?
ojee.... nagel een strijkplank op uw kofferdeksel, en trek alle andacht!
Old 09-03-2004, 02:45
gunther1's Avatar
gunther1 gunther1 is offline
De Paddock Rookie

Ik heb liever dat ze het op een circuit doen of op een veraten vliegveld dan ergens op de openbare weg.
Ik woon zelf in de polders en ben eens gaan KIJKEN naar zo'n ilegale sprint.
Levensgevaarlijk,ze staan gewoon langs de weg te kijken terwijl er zo 2 op een baantje racen waar ze nauwelijks plaats hebben.
Je mag er niet aan denken wat er gebeurd als er toch iets mis gaat
Old 09-03-2004, 12:15
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by laurent
broechemm, ligt dat dicht tegenSt Truiden? zoja, dan was da in Broechem?
ojee.... nagel een strijkplank op uw kofferdeksel, en trek alle andacht!
Brustem, niet Broechem
Reply With Quote
Old 09-03-2004, 13:10
laurent's Avatar
laurent laurent is offline
De Paddock Regular

mmm okay, ma k dacht wel da broechem en brustem gelinkt waren op de een of andere manier
Old 09-03-2004, 13:59
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by FIRE
Naar auto's kijken die een sprintje doen van 200 meter, daar is toch geen zak aan.
Je vergeet nog de "mooist gepoetste" wagen nog en de wagen waarin 't radioke veel lawaai maakt
Reply With Quote
Old 09-03-2004, 14:39
rally4ever's Avatar
rally4ever rally4ever is offline
De Paddock Rookie

Re: Zolder 07-11-2004, dan blijf ik lekker thuis.

Quote:
Originally posted by Marshal

............dan ga ik nog liever op bezoek bij mijn schoonmoeder

Dan gade gij maar naar uw schoonmoeder !

Ik ben er zeker van dat er ook naar zolder veel volk zal komen kijken.... Het is toch beter zo dan illegaal op de openbare weg !

Ik zou ook wel eens willen gaan kijken , naar de "echte" Fast and Furieus wagens. Ik heb dat nog nooit live gezien. Zullen wel mooi getunde en snelle auto's aan de start komen zeker !

Ik kan toch niet de enige zijn die zo'n evenement wel ziet zitten ?
Reply With Quote
Old 09-03-2004, 18:34
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Re: Re: Zolder 07-11-2004, dan blijf ik lekker thuis.

Quote:
Originally posted by rally4ever
Dan gade gij maar naar uw schoonmoeder !

Ik ben er zeker van dat er ook naar zolder veel volk zal komen kijken.... Het is toch beter zo dan illegaal op de openbare weg !

Ik zou ook wel eens willen gaan kijken , naar de "echte" Fast and Furieus wagens. Ik heb dat nog nooit live gezien. Zullen wel mooi getunde en snelle auto's aan de start komen zeker !

Ik kan toch niet de enige zijn die zo'n evenement wel ziet zitten ?
Waarschijnlijk niet... maar mij persoonlijk zegt het niks, heeft totaal niks met autosport te maken maar enkel met "opvallen" en eerlijk gezegd voor een 200m sprintje te trekken, daar hebde maar één hersencel voor nodig eh
Reply With Quote
Old 08-05-2005, 23:01
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Vandaag was het blijkbaar weer van dat en wat lees ik tot mijn ontzetting: dat ze een decibeldrag doen.
Goed bezig Zolder, de mensen die TC rijden zullen wel investeren in geluidsbeperkende uitlaten om de buren tevreden te houden. je gaat je geluidsdagen toch niet gebruiken voor autosport zeker?

Reply With Quote
Old 09-05-2005, 01:21
Don Kamiel Don Kamiel is offline
De Paddock Regular

Euhm, dan weet je nog niet alles.
De mensen die daar aan de sprint meegedaan hebben, mochten niet meer dan 95dB geluid maken !!!
Ja, snap dat maar eens....
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules