![]() |
|
|
|||
|
|||
Gillet Vertigo met 897 PK?
Hallo, ik ben een racefan, heb vroeger (eind jaren 80) nog VAS-endurance gereden, maar tegenwoordiger zijn mijn race-activiteiten voornamelijk virtueel, ttz race-simulatoren Gran Turismo en Grand Prix Legends.
Het is hierover dat ik een vraag heb aan jullie. Gran Turismo is gekend voor de realistische specificaties waarmee de wagens weergegeven worden. In Gran Turismo 3 zat de 1997 uitvoering van de BELCAR Gillet Vertigo, met ongeveer 400 PK. In GT4 echter zit er een Gillet Vertigo 2004 racewagen met 897 PK ![]() De vorm van de wagen verschilt zover ik kan waarnemen niet van de Vertigo die in 2004 in de 24Hr van Spa heeft gereden, maar het kleurenschema is licht verschillend. Hieronder een link naar een scan van een publiciteit voor GT4 in Car magazine, met o.a. de Vertigo : http://scaff.myphotoalbum.com/view_p...K&id=2nd_UK_ad Verder enkele foto's (de echte wagen in Spa en de virtuele in GT4). ![]() http://img61.exs.cx/img61/2712/vert48eu.jpg http://img47.exs.cx/img47/4109/vert22iy.jpg Herkent iemand deze wagen en weet iemand van een Vertigo met zulk een vermogen?? /MOD: fotos max 800x600 pixels groot aub Last edited by Raceboy; 19-02-2005 at 21:58. |
|
||||
|
||||
Als je de standaard 400-pk wagen in Gran Turismo 3 'tunede' met alle accesoires mogelijk, kwam je ook aan zo'n vermogen rond de 900 pk... Misschien is de versie in GT4 hiervan al voorzien ?
|
|
|||
|
|||
Sorry voor de te grote foto's moderator, en bedankt voor het corrigeren
![]() To AlainH : ja dat zou inderdaad een verklaring kunnen zijn, maar dan schept het toch een verkeerd beeld. De wagens uit het DTM, JGTC en FIA GT komen wel met de correcte specs. Ik vind het trouwens zeer interessant om wagens uit verschillende kampioenschappen te kunnen vergelijken. De Belcar Vertigo in GT3 deed het helemaal niet slecht, maar met zo'n superVertigo zoals in GT4 gaat de fun eraf zijn. En zo zijn er binnenkort enkele 100.000en die denken dat de Gillet Vertigo race car in't echt een superwagen is met 900PK. Ik vraag me af of dat bij het afsluiten van de licentie tussen Gillet en Polyphony Digital zo afgesproken is ![]() Last edited by peter65; 19-02-2005 at 22:30. |
|
||||
|
||||
Re: Gillet Vertigo met 897 PK?
Quote:
Kijk maar eens op www.renaudkuppens.be voor de diverse kleurenschema's.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Volgens de officiele lijst van GT4
Gillet Vertigo ‘97 Gillet Vertigo Race Car ‘98 Hier nog een screenshot van de Gillet uit GT4, maar dan wat meer details. ING sponsoring, 910 bhp, 1998 ??? Lijkt me dat ze hier maar wat in elkaar gezet hebben ![]() |
|
||||
|
||||
Zal het imago van het merk in ieder geval geen kwaad doen door in dat spel te zitten met een wagen. Die 897 Pk zou wel passen bij het uiterlijk van de wagens trouwens
![]() NB. In GTR kloppen de cijfertjes voor de Vertigo wel allemaal natuurlijk, maar dat terzijde. |
|
|||
|
|||
Ter zijde, dat ziet er een oude "officiële" lijst uit van GT4. Deze link gaat naar een database met alle wagens in de Japanse versie van GT4, met enkele gegevens zoals vermogen en power-to-weight ratio. In de Europese PAL versie zullen er 13 wagens meer zitten, maar geen Gillets.
Wie de moeite doet om de lijst te checken (735 wagens) zal zien dat de specs algemeen vrij accuraat zijn. Wel heeft Polyphony Digital de gewoonte om ook steeds enkele phantasy cars in het spel te gooien, en wellicht is ook de 2004 Vertigo er zo eentje, gezien niemand hier de gele wagen herkent. In GTR blijken de specs inderdaad te kloppen. Op www.gilletvertigo.com wordt deze sim ook vermeld, daarentegen geen woord over GT4. Tenslotte : in GT3 zat de 1997 rode Belcar Vertigo, en van die wagen klopten de specs wel. Hij was sneller dan de DTM en JGTC wagens maar bleef achter bij de Viper en Corvette C5R, zoals in de Belcar. Zo is een simulator interessant! Maar voor GT4 ... begrijpe wie het begrijpen kan ![]() |
|
||||
|
||||
coole topic heb in de games topic nog wat screens geplaatst van de Vertigo.
Ik vind t raar die Vertigo in GT4 - kwalitatief vind ik hem er niet echt superknap afgewerkt zien. Ik ga t tony gillet is vragen wat er juist van aan is maar allesinds blijft hij in Azie een van de meest gekoze wagens in t spel.
|
|||
|
|||
Quote:
Last edited by peter65; 06-03-2005 at 16:17. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|