De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 09-05-2010, 21:37
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
1000 km van Spa 2010, de afloop......

Ik vond dit een geslaagde 1000km van Spa, met heel wat strijd op alle fronten, in tegenstelling tot vorig jaar. Een onverwacht en chaotisch scenario is in Spa schering en inslag, dat is vandaag nog maar eens bewezen!

P.S. De GT1-klasse is echt overbodig in Le Mans (Series), de eerste GT2 finisht immers voor de beste GT1. Laat die GT1's maar bij SRO blijven en die GT2's bij ACO
Reply With Quote
  #2  
Old 09-05-2010, 21:44
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Juist terug van een geslaagde zondag in Spa, was weer veel te lang geleden dat ik nog eens ben afgezakt en heeft echt goed gedaan. Mooie race, toffe wagens en zo goed als geen regen gehad (qua Spa gewoontes natuurlijk).

Dat de race even stil lag om de gekende reden... dan maar even gaan eten en naar de stands/shops gaan zien dus no problem.

GT1 weg? Hoeft voor mij niet hoor, heb genoten nog eens een Saleen, Aston en Corvette te zien. Maar belangelijk was die Ford GT. Ruige beest
Reply With Quote
  #3  
Old 09-05-2010, 22:05
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Beste editie in jaren. Misschien wel de mooiste auto's ooit te zien tijdens de 1000 km.

GT1 vond ik eigenlijk met voorsprong de minste klasse van allemaal. In deze klasse waren de meeste auto's en zeker de Saleens een belachelijke vertoning met slappe piloten. Wel een dikke proficiat aan Marc VDS racing voor de verdiende overwinning.
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 11-05-2010, 01:24
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Naar goede gewoonte gisteren weer beste racedag van het jaar beleefd . Grote variatie aan wagens, aantal toppiloten aan de start, rare wendingen zoals steeds. Was zeer spectaculair om een bovenaan Raidillon te staan terwijl er net een olievlek is neergelegd door een CRS-F430. En het kleine buitje op 30min van het einde was ook mooi om te zien. Heftig om ze allemaal te zien vechten met hun wagens en de GT2's soms de LMP2's het lastig maakten . De FLM's waren wat mij betreft even overbodig als de GT1's aangezien eigenlijk niemand naar ze omkijkt. Maar beide klassen zorgen toch voor mooie veldvulling en dat kan nooit kwaad. Wat mij betreft dus een uiterst geslaagde editie. Op naar 1000km van Spa 2011!
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 11-05-2010, 10:41
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 213
Inderdaad prachtige 1000 km gezien in een typisch Spa weertje,al vond ik het nevenprogramma wat zwak.
Ongelooflijk hoe de Peugeots op de baan kleven,die rijden precies op rails.Knap hoe ze die tragere deelnemers voorbijgaan op de raidillon zonder een krimp te geven.Mooie prestatie ook van Bas Leinders als enige gt1 reed hij in het begin tussen de lmp's in de regen.
Wat me opviel was dat de diesels ook al een aanvaardbare racesound produceerden.
Voor herhaling vatbaar!
Reply With Quote
  #6  
Old 11-05-2010, 22:41
papi papi is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2010
Location: zonhoven
Posts: 23
De Peugeots klinken beter als vorig jaar maar de Audi's hebben totaal geen geluid. Het zijn juist stofzuigers die voorbijkomen.
Reply With Quote
  #7  
Old 11-05-2010, 23:47
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by crosserke View Post
Inderdaad prachtige 1000 km gezien in een typisch Spa weertje,al vond ik het nevenprogramma wat zwak.
dat snap ik toch nooit zie. de hoofdwedstrijd begint om 11u30 (met gridwalk etc rond 10u30 zelfs), en duurde tot 18u. er is dan ook nog een warm-up sessie van een half uurtje.

en dan is het nóg niet genoeg? ja zeg, ze kunnen moeilijk om 6u 's morgens beginnen, om dan tot 22u door te gaan he
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 12-05-2010, 00:13
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Kieskeurig als ik ben, heb ik uitsluitend voor de hoofdschotel gekozen, en dat kon mij voldoende bekoren. Een nevenprogramma hoeft zelfs niet bij zo'n 1000 km wedstrijd.
In tegenstelling tot bovenstaande posters heb ik deze editie niet als super ervaren, niet qua spankracht en al evenmin wat betreft de diversiteit aan deelnemende bolides. Bij de LMP's ontbraken daarvoor zeker de Pescarolo's, de Lola Aston Martins, en de Oreca die zichzelf vroeg in de wedstrijd elimineerde. Behalve de strijd tussen twee Peugeots en één Audi viel er in die topklasse niet veel te beleven. In LMP werd voor de tweede en derde plaats wel hard geknokt, de Quifel had blijkbaar niet zoveel te vrezen van z'n achtervolgers. Strakka kon zich om begrijpelijke redenen niet in het debat mengen. FLM en GT1 zitten er inderdaad tussen om de hoop te vergroten, maar in GT2 valt toch heel wat vuurwerk te noteren. Jammer dat de BMW net niet het podium gehaald heeft.

Merkwaardige "feiten":
* de nogal onprofessionele sortie de parcours in Combes van Audi piloot Lotterer tijdens de opwarmingsronde.
* het voortijdig uit de race verdwijnen van de Oreca Peugeot
* zoals verleden jaar weeral brokken voor Racing Box
* de fameuze algemene stroompanne, nog nooit meegemaakt. Een Franstalige landgenoot maakte zelfs gewag van kwaad opzet: "Les Flamands ont coupé la ligne"

Kortom, een best genietbare wedstrijd als aanloop naar Le Mans, maar wat mij betreft geen topeditie (zal wel aan mij liggen, was nogal moe........van 't feesten )

Te meten aan de weinige kommentaren hier, is er niet veel Paddockvolk naar Spa afgezakt
Reply With Quote
  #9  
Old 12-05-2010, 01:13
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 213
Quote:
Originally Posted by marcel View Post
dat snap ik toch nooit zie. de hoofdwedstrijd begint om 11u30 (met gridwalk etc rond 10u30 zelfs), en duurde tot 18u. er is dan ook nog een warm-up sessie van een half uurtje.

en dan is het nóg niet genoeg? ja zeg, ze kunnen moeilijk om 6u 's morgens beginnen, om dan tot 22u door te gaan he
Ik bedoelde dat de radicals nogal tam reden,heb van deze serie al andere races gezien in het verleden.Ook de Porschecup viel wat tegen aan strijd en deelnemers.
De classics daarentegen konden me bekoren,knappe wagens bij.
Reply With Quote
  #10  
Old 12-05-2010, 08:27
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Quote:
Originally Posted by Jan View Post
, en de Oreca die zichzelf vroeg in de wedstrijd
Die kreeg wel een tik
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #11  
Old 12-05-2010, 12:31
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Jan View Post
FLM en GT1 zitten er inderdaad tussen om de hoop te vergroten,
ik vond dat GT1 dit jaar meer recht van bestaan had dan voorgaande jaren.
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 12-05-2010, 13:35
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by marcel View Post
ik vond dat GT1 dit jaar meer recht van bestaan had dan voorgaande jaren.
Wat aantal betreft wel, alleen waren ze minder kompetitief dan verleden jaar. Of de GT2 zijn geëvolueerd naar een hoger niveau? Daarvoor zouden we de tijden moeten vergelijken.

In elk geval, de sound van een Corvette, Saleen of AM blijft uniek, en alleen al daarvoor mogen ze wat mij betreft blijven.
Reply With Quote
  #13  
Old 13-05-2010, 00:31
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Wat aantal betreft wel, alleen waren ze minder kompetitief dan verleden jaar. Of de GT2 zijn geëvolueerd naar een hoger niveau? Daarvoor zouden we de tijden moeten vergelijken.

In elk geval, de sound van een Corvette, Saleen of AM blijft uniek, en alleen al daarvoor mogen ze wat mij betreft blijven.
Ik vraag me nog steeds af volgens welk reglement die GT1s rijden. Is dat volgens het FIA reglement? en hoe is die Saleen dan aangepast?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #14  
Old 13-05-2010, 00:43
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
De sound van de Atlas eFX Saleen was om duimen en vingers van af te likken . Verder kon natuurlijk ook de Signature Lola-AM mij zeker bekoren .
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 13-05-2010, 09:23
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
Ik vraag me nog steeds af volgens welk reglement die GT1s rijden. Is dat volgens het FIA reglement? en hoe is die Saleen dan aangepast?
Wel dat had u gewoon ook hier kunnen lezen: http://sport.turbomagazine.be/news_N...st_in_VT1.html
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.