De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 26-07-2008, 13:57
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
PRO DRIVERS – Powered By Dunlop - Nieuw magazine met een knipoog naar de sport.

PRO DRIVERS – Powered By Dunlop
Nieuw magazine met een knipoog naar de sport.

Pro Drivers – Powered By Dunlop, zo heet het nieuwe maandmagazine dat vanaf september 2008 de huidige Pro Drivers - een gratis extra bijlage bij Transporama Truck & Bus met een oplage van 22.500 exemplaren – zal vervangen. Door het toevoegen van gemotoriseerde sporten wil uitgeverij Transporama Publishing, samen met Dunlop, de cirkel compleet maken. Tevens zal het 48 pagina’s dikke magazine elke maand gratis te vinden zijn in meer dan 300 bandencentrales in België en zal het natuurlijk ook gratis verdeeld worden tijdens de meetings van de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup. Voeg daarbij nog de distributie in Nederland en je komt tot de conclusie dat dit maandblad met niet minder dan 92.000 exemplaren op de markt komt.

Via Pro Drivers – Powered By Dunlop wil de uitgever samen met Dunlop het grote publiek kennis laten maken met alle facetten van de gemotoriseerde sporten. Een sport waar we allen te weinig over weten. Een sport waar Belgen op wereldgebied altijd voorin te vinden zijn. Een sport waar techniek, fysiek, geluk, teamspirit & de juiste mensen om je heen bepalen over winst of verlies. Zeg nu zelf, hier wil je toch ook meer over weten!

Het succesverhaal van Pro Drivers begint midden 2006. Transporama Publishing brengt een magazine op de markt voor en door de bus- & vrachtwagenchauffeurs. Vervoerders, transporteurs, maar ook chauffeurs kunnen hun mening kwijt in het magazine, een gratis extra bijlage bij Transporama Truck- & Busmagazine. Geen zware technische teksten, maar luchtige info, wedstrijdjes, info betreffende het wegennet, truck GP, modelbouw, enz.. zorgen ervoor dat Pro Drivers in elke cabine van de professionele chauffeur te vinden is. Met het toevoegen van gemotoriseerde sporten wil de uitgever in eerste instantie deze grote doelgroep kennis laten maken met de sport. De inbreng van Dunlop zorgt ervoor dat ook het grote publiek via meer dan 300 bandencentrales en de ondertussen bekende Dunlop Sport Maxx Endurance Cup kennis kan maken met een voor de meeste onbekende wereld.

Uitgeverij Transporama Publishing is een vaste waarde in verslaggeving van gemotoriseerde sporten. Als marketingbureau verzorgen ze samen met Eric Geboers reeds 6 jaar de communicatie voor de GP Namur & GP Lommel Motorcross, scheren ze hoge toppen in de promotie & marketing van de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup, en zijn de freelance medewerkers allen wel ergens aanwezig op één of ander gemotoriseerd event of circuit.

“Klopt”, pikt Dries Heyman, de man achter Transporama Publishing, in. “ Onze kernredactie heeft in zowat elke tak van de gemotoriseerde sporten voet aan wal. Of het nu gaat om karting, motorcross, Moto GP, driften, tuning, modelbouw, rally, rallycross, sprint- of Endurance racen met wagens, overal hebben we wel een mannetje zitten”. Bedoeling is echter niet om het zoveelste auto- of motormagazine te worden die tests of verslagen van wedstrijden brengt. Onze doelstelling is tweeledig en beantwoordt compleet aan de vraag van het publiek. Ongekend is onbemind, daar willen we in eerste instantie komaf mee maken, door een grote oplage van magazines te verspreiden in België. In 2de instantie willen we de sporters zelf een medium brengen om zichzelf voor te stellen aan het grote publiek. Budgetten die bedrijven momenteel uittrekken voor bv. voetbal, tennis, wielrennen kunnen ook naar de gemotoriseerde sporten komen. Door de gemotoriseerde sporten een professioneel communicatieplatform te bieden, al dan niet in combinatie met een door ons samengesteld sponsordossier, kunnen we de Belgische bedrijven kennis laten maken met de power van de sport. Sommige instanties doen wel pogingen om jongeren hogerop te tillen in de sport, maar uiteindelijk blijft het steeds een combinatie van budgetten, geluk en talent. In de meeste gevallen ontbreekt het eerste. Je mag nog zoveel talent hebben, zonder een goed onderbouwd marketingplan en de bijhorende budgetten sta je nergens in gemotoriseerde sporten, noch als piloot, noch als organisator”.

“We ondersteunen inderdaad het complete concept van Pro Drivers – Powered By Dunlop” gaat Eddy Geerdinck, marketing manager Goodyear-Dunlop Tires BeNeLux verder.
“ Het is voor een merk als Dunlop belangrijk aanwezig te zijn in de markt van de gemotoriseerde sporten, en Dries Heyman kent als geen ander onze werking en doelstellingen binnen Dunlop & Dunlop Motorsport. Samen met onze afdeling bouwt hij verder aan het succesverhaal dat we enkele jaren geleden samen gestart zijn. Via de bandencentrales in België willen we het grote publiek kennis laten maken met ons Dunlop gamma en de gemotoriseerde sporten. Het feit dat de inhoud mee bepaald zal worden door de sporters en de lezers zelf is gewaagd, maar bewees reeds zijn impact en successen. De eerste drafts die ik te zien kreeg getuigen van veel lef, doch ook van kennis ter zake. Het magazine zal enkele pittige actuele thema’s naar voor brengen die menige discussies zullen teweeg brengen, daar kan je nu al van op aan”.

Pro Drivers – Powered By Dunlop wil alle facetten van de gemotoriseerde sporten onder de loep nemen. Instanties, organisatoren, sponsors, deelnemers, circuits, wie zijn ze, wat doen ze en wat betekenen ze voor de sport. Iedereen kan zijn persartikels sturen naar press@prodrivers.be waarbij tijdens de wekelijkse redactievergadering de inhoud bepaald zal worden. Iets leuk of zinnig te vertellen? Iets meegemaakt dat je wil delen met de andere lezers? Laat het ons weten en stuur je verhaal en/of foto’s door. Alle gepubliceerde teksten worden voorzien van bronvermelding. De vaste kernredactie bestaat uit professionele freelance journalisten die zich belangloos inzetten voor dit magazine om een zo groot mogelijk communicatieplatform te ontwikkelen.

Pro Drivers – Powered By Dunlop komt 10 maal uit per jaar in België (niet in december en januari) met een minimum oplage van 92.700 exemplaren, enkel in het Nederlands. Elke 2de week van de maand gratis verkrijgbaar bij uw bandencentrale in de buurt, of via abonnementvorm, samen met Transporama Truck & Bus magazine. Separaat bij u in de brievenbus voor € 45 per jaar (samen met Transporama Truck & Bus magazine) of als los abonnement voor € 25 euro per jaar.

Noot voor de redactie: (niet voor publicatie vatbaar)

Pro Drivers – Powered By Dunlop is een realisatie van Transporama Austria, Ried 5, 6272 Ried im Zilelrtal, Austria, in samenwerking met Goodyear Dunlop Tires BeNeLux.

Voor interviews, vragen, High. Res. beelmateriaal, gelieve u te wenden tot:

Transporama Austria
T.a.v. Dries Heyman
+43 5283 29255
info@prodrivers.be
press@prodivers.be

Goodyear Dunlop Tires BeNeLux
T.a.v. Eddy Geerdinck
Kernenergiestraat 60
B-2610 Wilrijk
+32 (0)3/ 820.32.64
Reply With Quote
  #2  
Old 28-07-2008, 16:47
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Alle info betreffende het magazine:

http://www.dunlopendurancecup.be/fil...drivers_nl.pdf
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.