De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Closed Thread

Thread Tools Rate Thread
Old 09-06-2005, 15:46
strepper strepper is offline
De Paddock Rookie

De Heer De Smet

de heer D. De Smet

Nu kijk ik elke dag naar de site van racingworld mooie en informatieve site niets op af te dingen. heeft Dhr. De Smet daar een column. de laatste twee zijn bij overdreven. Ik dacht dat hij bij BRI was en die willen de autosport toch promoten dacht ik. niet dus als ik zijn teksten lees een paar weken geleden moest volgens de DTM maar uit Belgie blijven nu mag men al geen fotos meer trekken want men knipt de omheining stuk langs het circuit.
nu mensen die dit doen ik veroordeel ze niet als men ziet dat men is Spa op het hoogste punt draad zet waar volgens mij nooit een auto of brokstukken kunnen geraken of de raceauto moet kunnen vliegen, dat men daar de draad stuk knipt kan ik wel aannemen. en ik denk niet dat het publiek veel last gehad heeft van de DTM Flikken. Ik toch niet.
Ik vraag me eigenlijk af waar hij heen wil met zijn verhalen, de Belgische autosport promoten of afbreken?
Old 09-06-2005, 15:54
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Hierendaareenleestekenzoudeleesbaarheidvanbovensta andeposttengoedekomen
Old 09-06-2005, 16:21
strepper strepper is offline
De Paddock Rookie

wie het zegt.
ik ben ook maar tot 14 jaar naar school geweest
Old 09-06-2005, 17:42
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by strepper
wie het zegt.
ik ben ook maar tot 14 jaar naar school geweest
Nog nooit een column gelezen in een dagblad, weekblad,...? Die gaan er soms veel steviger tegenaan.
Dat is nu eenmaal de bedoeling van een column eh, zijn eigen mening verkondigen... niemand zegt dat jij het daar mee eens moet zijn hé
Old 09-06-2005, 18:06
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Ik denk dat een mens met gezond verstand niet begint te knippen in de omheiningen. Doet die dat toch, dan heeft hij op een circuit niks te zoeken.

Waar Dries met zijn column over de DTM naartoe wil is waarschijnlijk het feit dat die DTM-politie ervoor gezorgd heeft dat het weekend voor iedereen die er dichtbij betrokken was (lees: dus niet de fan) een miserie werd. De reden staat dan ook duidelijk in die column.
Old 09-06-2005, 18:12
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by bluelite
Ik denk dat een mens met gezond verstand niet begint te knippen in de omheiningen. Doet die dat toch, dan heeft hij op een circuit niks te zoeken.

Waar Dries met zijn column over de DTM naartoe wil is waarschijnlijk het feit dat die DTM-politie ervoor gezorgd heeft dat het weekend voor iedereen die er dichtbij betrokken was (lees: dus niet de fan) een miserie werd. De reden staat dan ook duidelijk in die column.
De nagel op de kop en zo dacht ik er ook over toen ik de column las.
Old 09-06-2005, 19:32
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Je kan begrijpen dat mensen in de draad gaan knippen om foto's te maken? Dat snap ik niet. Als men geen goede foto kan maken doordat de draad in de weg staat zorg je er voor dat je ofwel ergens anders een plaats zoekt, of iets meebrengt om op te staan, zodat je boven de draad uitkomt. In Spa bouwen wij altijd met grote stenen een niveau zodat we lekker boven de draad uitkomen, maar we kijken dan wel ofdat we daar dan veilig staan.

Mvg
Old 09-06-2005, 19:37
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Eindelijk iemand die het hier is vermeld die column...ik was er op aan het wachten...

Natuurlijk iedereen zijn idee.
Maar wat mij enorm enerveerd is die arrogante stijl van heel die column. Genuanceerd is hij allerminst...

Quote:
Het gaat zelfs nog een stapje verder. Sinds de opkomst van de digitale fotografie zijn er natuurlijk een pak mogelijkheden. Laten we hier eerlijk zijn: voor de mensen die met fotografie hun brood (of hun beleg) moeten verdienen is dit geen zegen. Natuurlijk maken ze er zelf ook gebruik van, van de digitale mogelijkheden die hen geboden worden. Maar zij hebben er ook het recht toe, want ze moeten er (volledig of deels) van leven.
Waarom zou dit geen zegen zijn voor fotografen..De fotografen waar ik mee werk kunnen direct na de race hun fotos aan mij geven...en ik kan ze tenminste voor heel de wereld beschikbaar stellen ipv in een intern circuit te houden. Natuurlijk hebben fotografen het recht om deze technologie te gebruiken...Wat voor een open deur hier mee wordt ingetrapt slaat echt nergens op...Er zijn veel fotografen die die techniek ook misbruiken...De waanzingste bedragen worden gevraagd voor enkele fotos...

Leven en laten leven...Fotografen moeten hunzelf maar bewijzen op de domeinen waar ze zich door hun kwaliteiten van de Amateur kunnen onderscheiden. En diegene die het verschil niet zien tussen een amateur en een echte fotograaf...Dat is dan eerder erg te noemen voor de Professional...

Quote:
Maar als amateurs - die het dan nog vertikken om op een aanvaardbare manier hun werk te publiceren - misbruik gaan maken van de hedendaagse digitale (r)evolutie en daarbij alle veiligheidsmaatregelen aan hun laars lappen, dan komen de vragen naar boven. Ja hoor, ook Racingworld.be wordt van fotomateriaal voorzien door profs, semi-profs en zelfs soms door amateurfotografen. Maar laten we duidelijk zijn: onze mensen beschikken over de nodige accreditaties, zowel op internationaal als op nationaal vlak. Soms zelfs veel verregaander dan de modale lezer kan/mag/durft te denken...

Dat anderen, via veelal valse informatie, accreditaties bekomen, ligt zowat de hele (inter)nationale pers zwaar op de maag.
Wat voor een houding is dat nu weer... waarom constant die legitimatie??
Wat met die distinctiezucht van RW..ten opzichte van andere... Als je dan toch een column schrijft probeer dan aub je eigen organisatie niet te verdedigen... getuigt niet van een column om iets aan de kaak te stellen maar eerder een constante drang naar legitimatie van de eigen organisatie..

Op een valse manier accreditaties bekomen...Dat is ook weer die drang naar legitimatie... Speel open kaart dan en zeg hoe je aan de accreditaties komt...Als autosport site mag je dat toch wel meedelen. Want tot nader order zijn jullie geen organisatie gelieerd aan een team of organisatie..
Maar zit gewoon niet zielig te beweren dat andere wel hun counters vervalsen - dat staat hier heel duidelijk door de lijnen te lezen.

Ik vraag me dan ook af op basis van wat jullie dan wel accreditaties vastkrijgen... Speel open kaart als je niets te vrezen hebt. (of zit die pot nat in Zolder/Francorchamps er voor iets tussen)

Andere proberen vals aan accreditaties te geraken...Ik vraag me dan openlijk af...Van wie weet je dat ze op valse wijze een accreditatie bekomen. Bewijzen, voorbeelden graag...... Want tegelijk iedereen en niemand beschuldigen is ook maar laag te noemen. Samen met die legitimatie drang en deze opmerking...wat moet een mens met gezond verstand hier van denken....

Bedankt voor het Forum (gelieve geen censuur) Ik wacht om vurig in discussie te treden...
Bij deze was dit mijn column
Old 09-06-2005, 19:52
Stefan Stefan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Waarom zou dit geen zegen zijn voor fotografen..De fotografen waar ik mee werk kunnen direct na de race hun fotos aan mij geven...en ik kan ze tenminste voor heel de wereld beschikbaar stellen ipv in een intern circuit te houden. Natuurlijk hebben fotografen het recht om deze technologie te gebruiken...Wat voor een open deur hier mee wordt ingetrapt slaat echt nergens op...Er zijn veel fotografen die die techniek ook misbruiken...De waanzingste bedragen worden gevraagd voor enkele fotos...
Het probleem zit hem erin dat een fotograaf die voor duizenden euro's investeerd in materiaal en van fotografie volledig of gedeeltelijk afhankelijk is voor de voeten word gelopen door iemand die met een camera van 200 euro leuke plaatjes schiet en deze gratis verschaft aan teams/media en coureurs.
Old 09-06-2005, 20:33
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Dit lijkt me eerder een technologietendens dan een specifiek fotografen-euvel : hetzelfde doet zich bv ook voor in de muziekwereld. De CD-verkoop duikt de diepte in omdat er nu eenmaal legale (en illegale) manieren bestaan om goedkoop muziek te downloaden... Of je er nog voor of tegen bent, het is iets wat je niet meer kan stoppen : de technologie die ooit alleen voor de happy few bereikbaar was is nu voor iedereen betaalbaar geworden. Tot spijt van wie het benijdt... Nieuwe behoeften creëren brengt bij menig producent soelaas. Eens de videomarkt bv verzadigd was kwam de DVD en hop, iedereen gooit zijn videorecorder buiten en wil een DVD-speler. Om maar één voorbeeld te noemen...

* WWW.SENNAKE.BE *
Old 09-06-2005, 21:08
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by JPMontoya

Wat voor een houding is dat nu weer... waarom constant die legitimatie??
Mja, ga naar gelijk welke sportmanifestatie en je geraakt niet tot aan het speelveld of wat dan ook zonder geldige legitimatie... voor het geen ik daar onder versta moet iemand die daar wel geraakt toch iets te maken hebben met pers of iets dergelijks... Zo is het in ander (meer professionele?) sporten toch het geval...
Old 09-06-2005, 21:20
Breezz's Avatar
Breezz Breezz is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by JPMontoya
Eindelijk iemand die het hier is vermeld die column...ik was er op aan het wachten...
Natuurlijk iedereen zijn idee.
Maar wat mij enorm enerveerd is die arrogante stijl van heel die column. Genuanceerd is hij allerminst...
Mja... 'k Wil hier toch eventjes een paar dingen op zeggen
* Waarom start je die discussie dan zelf niet? Als je hem zo nodig vond?
* Je zegt "iedereen zijn idee", maar 'Mr. De Smet' mag zijn idee dan niet uitschrijven en op een website zetten?
* De arrogante en ongenuanceerde stijl.. Een column weerspiegelt geen objectief standpunt hé, het is een persoonlijke opvatting over iets. Dus als je het niet eens bent met het standpunt van de schrijver, dan lees je toch gewoon een andere die je beter ligt?
Old 09-06-2005, 22:11
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by flugel
Mja, ga naar gelijk welke sportmanifestatie en je geraakt niet tot aan het speelveld of wat dan ook zonder geldige legitimatie... voor het geen ik daar onder versta moet iemand die daar wel geraakt toch iets te maken hebben met pers of iets dergelijks... Zo is het in ander (meer professionele?) sporten toch het geval...
Ik bedoel legitimatie van het eigen handelen... (als in het zich afzetten tegen andere die eventueel op een illegale manier handelen) niet het legitimeren om ergens binnen te komen...

Quote:
* De arrogante en ongenuanceerde stijl.. Een column weerspiegelt geen objectief standpunt hé, het is een persoonlijke opvatting over iets. Dus als je het niet eens bent met het standpunt van de schrijver, dan lees je toch gewoon een andere die je beter ligt?
Een column weerspiegeld zeerzeker geen objectief standpunt maar zou toch een genuanceerd beeld moeten brengen (dat probeert hij inderdaad te doen met het verhaal van de draad) maar de aap komt volledig uit de mouw als hij altijd spreekt over - niet zomaar een website - maar zijn eigen website...
Het steeds weer zichzelf legitimeren...en dat is vind ik zeer ergerlijk.

Last edited by JPMontoya; 09-06-2005 at 22:19.
Old 10-06-2005, 00:30
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by strepper
de heer D. De Smet

Nu kijk ik elke dag naar de site van racingworld mooie en informatieve site niets op af te dingen. heeft Dhr. De Smet daar een column. de laatste twee zijn bij overdreven. Ik dacht dat hij bij BRI was en die willen de autosport toch promoten dacht ik. niet dus als ik zijn teksten lees een paar weken geleden moest volgens de DTM maar uit Belgie blijven nu mag men al geen fotos meer trekken want men knipt de omheining stuk langs het circuit.
Ik wil hier toch ff duidelijkheid scheppen. De persoon die bij BRI werkt is Dries Heyman en hij wil inderdaad de autosport promoten. Hij heeft dus niks met het column te zien. Wou ik toch even tussendoor vermelden...

www.born2race.be www.bokkenrijders.net

Last edited by Belle; 10-06-2005 at 00:32.
Old 10-06-2005, 10:10
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

We laten deze discussie hier staan aangezien dat er nu eenmaal bijhoort als je columns schrijft.

Leef en laat leven...
Closed Thread

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules