De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 13-12-2003, 13:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

De Radical met een V8!!

Quote:
Radical V8 goes into production

RADICAL is going into production with its new V8 engine, first seen as a mock-up at AUTOSPORT International 2003.

Design work on the engine – based on two Suzuki Hayabusa motors – is complete and a deal has been sealed with Quaife Engineering, which will design and build six-speed sequential transmissions for both transverse and in-line installations.

Two-litre and 2.6-litre versions will be available, with power outputs expected to start at 350bhp from the compact 75kg unit, ideally suited to small cars like Radical.
Autosport Issue 11-12-03
Bentley-look :

http://www.radicalmotorsport.com/

350 PK, daar wil ik weleens de tijden van op Spa, die moeten dan toch ergens tussen F3 en F3000 liggen. Supersnel voor een fractie van een F3000 budget
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 13-12-2003, 14:38
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

Enkel maanden geleden stond hierover al een artikel in Cars and Car Conversion - magazine .. de CCC-mag.
Old 13-12-2003, 15:03
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Re: De Radical met een V8!!

Quote:
Originally posted by Marshal
Supersnel voor een fractie van een F3000 budget
Maar in België is dat tot nu toe toch niet echt doorgebroken eh
Reply With Quote
Old 13-12-2003, 15:18
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Een doodskist op vier wielen als ge het mij vraagt
Reply With Quote
Old 13-12-2003, 15:19
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by stijnconinx
Een doodskist op vier wielen als ge het mij vraagt
wielen ontbreken zelfs nog
Reply With Quote
Old 13-12-2003, 15:50
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

als je weet dat de SR1500 ( of toch zoiets) 2' 22 op francorchamps draaide ... dan is dit echt een mega machien
Old 13-12-2003, 16:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by Maarten
als je weet dat de SR1500 ( of toch zoiets) 2' 22 op francorchamps draaide ... dan is dit echt een mega machien
Denk dat het gaat om de SR3 De race van de BSCC tijdens de 2003 Miles was met een goed bezet veld, weliswaar een hoop UK-gangers.............maar ik geloof dat de "Benelux groep" uit zo'n 15 tot 20 wagens bestaat.

Die SR3 zijn al wat sneller dan een F3, dan zal het met die V8 Hayabusa ook wel goedkomen

Toch is die Radical een soort cult aan het worden, enkele honderden die op de circuits worden ingezet voor wedstrijden en trackdays. Ennuh, road-legal in sommige landen
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 13-12-2003, 19:43
Maarten's Avatar
De Paddock Enthousiast

inderdaad marshal die bedoel ik, de SR3 1500 cc
ik vind de 1100 en 1300 (prosports) persoonlijk meer charme hebben dan deze 1500 en nu ook de V8, maar qua prijs/prestatie zijn deze wagens natuurlijk niet te overtreffen. Die minder zware modellen hebben een veel mooier geluid en lijken ook harder te gaan.
spijtig dat het proto's zijn want anders zouden ze in genoeg kampioenschappen brokken kunnen maken! Ik denk dat het daarom ook is dat deze projecten niet zo van de grond komen.
Old 15-12-2003, 20:35
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Sorry maar dit vind ik gekkenwerk, zoveel power in zo'n bakske, niet echt veilig als je het mij vraagt...
Old 18-12-2003, 01:56
Piet Konijn's Avatar
Piet Konijn Piet Konijn is offline
De Paddock Regular

ik moet toegeven heb 1 maal de kans gekregen om zo een sr3 aan de tand te voelen en het was onbeschrijflijk!!!Het gevoel is fenomenaal, niet te vergelijken... Het Rijdt zowat als een competitie go kart maar dan met wat meer power... Maar er kan gerust nog wat power bij in dat bakske, dus ik juich dit alleen maar toe!!! GO radicall zou ik zo zeggen!!! Zou echt de max zijn moest er wat meer interesse voor zijn... Denken jullie niet???
Old 18-12-2003, 13:10
Maarten's Avatar
De Paddock Enthousiast

ik ben er ook helemaal weg van piet!

ik snap niet dat dit niet aanslaat .... afgezien van mijn bovenstaande gedachtekronkel
Old 18-12-2003, 21:55
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Ik heb dat gezien zonder zijn bodywork en ik vind het gewoon een doodkist-cabrio
Old 19-12-2003, 00:20
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

De tijden die de RADICAL gasten rijden op Zolder zijn ook van de rappe kant hé ..

Ik wet nog goe dat zij een rondje reden die wat rapper was dan 1:32 ...
Toch liever een Radical dan zo'n ULTIMA ..
Old 19-12-2003, 00:38
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Ik kan best begrijpen dat sommigen enthousiast zijn over deze nieuwe Radical. Maar ik vind dat je toch kritisch moet blijven wat betreft de veiligheid. Zo veel power voor zo een klein en licht wagentje? Daar moeten brokken van komen. Ik sluit me dan ook volledig aan bij de mening van stijnconinx en Bart.Vandecavey.
Reply With Quote
Old 19-12-2003, 22:01
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular

Heb zelf al eens met een SR3 mee mogen meerijden op de Nurburgring en dat was redelijk de moeite
Wel een moeilijker overzicht op bochten gezien lage zit en heuvelachtig circuit.
Maar de gforces in de bochten waren voor mij echt FENOMENAAL!

Deze had de "normale" Hayabusa motorisatie, en als dan blijkt dat snelheid met passagier 10mph lager is dan is het ontstaan van Turbo en V8 versies niet meer als normaal.

En tof fimpje van de SR3 Turbo op de ring is hier te vinden http://www.miniandcoopers.com/ring.mpg

De Radical krijgt vanuit veel hoeken tegenkanting.
Niet het minst uit de richting van de traditionele "sport"wagen merken.

Die brengen steeds maar zwaardere wagens uit en drijven steeds verder af van de essentie van een sportwagen.
Nu komt er een nieuwe kleine speler die ze allemaal mooi voor schut zet ... goedkoper, lichter, sneller ... dat hebben ze niet graag hee

Dus beginnen ze, bij gebrek aan beter, maar de veiligheid en homologatie te hekelen.

Alhoewel die eerste natuurlijk minder is als bij een traditionele wagen is, zijn zulk een kitcars toch redelijk in staat om ongevallen te verwerken.
Vergeet niet dat ze met een stevig chassis en raceharnassen zitten.
Heb zelf kenissen die gecrasht zijn met SR3, Cobra en Caterham, telkens redelijke voorvallen, telkens kwamen bestuurder en evt passagier er ongeschonden vanaf.
Er zijn op het net ergens fotos te vinden van een Caterham die frontaal in een Ford Sierra is gegaan, brengt het er redelijk goed vanaf.
De grootste zwakte bij dit type wagens blijkt bij zijdelingse impact te zijn, maar dan ben je met een Elise niet beter af ...

Jochen
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules