![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Gm Racing - Touring Cup - Race 4
Juist terug uit een deugddoende rustige vakantie ging ik deze voormiddag naar de tuner.- Deze werkt nu in de vacantieperiode met gesloten deuren en zonder zijn 2 mechaniekers welke nog steeds in verlof zijn.
De motor stond al gedeeldelijk afgewerkt op de vermogen en afregelbank zonder de cylinderkop..... deze was nog niet(!) "geflowt" maar hij was er aan bezig. - "Moraal van het verhaal" dit zal terug "toveren" worden voor ons teamke om tijdig de race te halen welke angstvallig nadert, en terug zonder voorafgaande training en mogelijke decibelmeting te Zolder Nu zaterdag 31 juli gaan we de "oude en inmiddels versleten" motor uit de kas halen om vol verwachting de nieuwe te kunnen monteren. Dus éénmaal die motor eruit is er geen weg terug..... De tuner is ons "pk's" aan 't beloven dat het niet mooi meer is, straks kunnen we de Porches bijhouden ![]() ![]() Eén ding is zeker indien de motor niet tijdig af is nemen we niet deel aan wedstrijd 4 ....rijden zoals in wedstrijd 3 met rondetijden van 2'02" wil ik niet meer beleven.( en dan nog moeten de voet van de gas houden bij elk van de 2 aanwezige db meetposten om toch maar niet het "2 de vlagje" te krijgen.) Dus we kruisen onze vingers zoals bijna voor elke race tegenwoordig. Luc GM RACING |
#2
|
|||
|
|||
Wij hebben nog een goeie megane die kan gehuurd worden. tijden 1.50 in zolder. ( 93 dBa)
Wij zullen zien of wij de 10h gaan rijden of de wagen verhuren of alsnog verkopen. Groeten Megane |
#3
|
||||
|
||||
Re: Gm Racing - Touring Cup - Race 4
Quote:
![]() In ieder geval, good luck.........ooit moet het toch eens goedkomen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#4
|
|||
|
|||
Hello Megane,
Dit kan helaas niet omdat we verplicht zijn alle sponsorstickers en kleuren over te brengen .....en dit op een éénmalige huurwagen. Ook zou het absurd zijn van ons om nogmaals eens extra kosten te maken voor de huur. Toch bedankt voor voorstel en... misschien tot de 10 uur race ? Doei Luc GM RACING |
#5
|
|||
|
|||
Ook vanwege ons: hopelijk komt het nu goed. Kan je best begrijpen in de huidige situatie.
Wij willen je in ieder geval wel zien in race 4. Op wie moet ik dan anders wuiven onderweg hé Luc. ![]() ![]() Groetjes Bart |
#6
|
|||
|
|||
Hello Marchal,
Helaas per gepresteerd werkuur ![]() Zit al aan 200 wu. (niet van motor alleen, ook om de oude motor draaiend te houden.....dus tuner zijn schuld, want....had de nieuwe motor klaar geweest volgens afspraak in Maart dan had dit avontuur ettelijke wu. voordeliger geweest. Doei Luc GM RACING |
#7
|
|||
|
|||
Hey Bart Vdb
Best wel plezant dat wuiven hé ? Ik had er alle tijd voor want ik zat aandachtig in m'n spiegels te kijken naar de op mij afstormende meute welke me voorbijstormden langs alle kanten. Ik moest 36 van de 38 wagens voorlaten, het was vechten met de laatste 2 deelnemers tussen het neuspeuteren in ....terloops, dat valt niet mee met een integraalhelm op je kop ![]() Doei Luc GM RACING |
#8
|
|||
|
|||
zaterdag werksessie voor ons (gedeeltelijk) teamke.
Werkzaamheden op het programma: uitbouw oude motor, deze kompleet demonteren en de tunnel in chassis 15 cm. verbreden voor de "kitcar uitlaatcollector" meer ruimte te geven, dus dit laatste was een stevig werkje van slijpen en lassen ! Bij het demonteren van de "oude" motor waren we allen aangenaam verrast door de tamelijk goede staat van alle delen..... dus de kans is groot dat de programmatie niet klopte welke onze tuner aangebracht heeft ![]() De schelpen waren nauwelijks ingelopen, de sporen van de cylinderboring waren nog duidelijk te zien, de zuigers op 1 na intact, ééntje vertoonde sporen van inslag bovenaan..... Onbegrijpelijk, want de motor trilde op het einde van de vorige race... in elk geval, motorblok, krukas, drijfstangen enz.. zijn nog perfect bruikbaar voor de opbouw van deze motor.....maar die gaan we zelf opbouwen, anders zijn we nog een jaartje verder ![]() Vandaag maandag naar tuner geweest en cylinderkop is nog niet kompleet afgewerkt maar er is hoop.... z'n 2 mechaniekers zijn terug uit verlof. Nu komende zaterdag hopen we het zaakje te kunnen monteren waarna de wagen met de nieuwe motor wordt opgestart bij de tuner en op de rollentestbank gaat voor de laatste controle en bijregelingen. Misschien utopie maar we zouden graag volgende week donderdag een training meepikken te Zolder, vooral voor de db meting. Terloops, onze site is aangepast met alle beelden van race 3 (ook van andere deelnemers uit de Tc) zie www.garden-machinery.com Luc GM RACING |
#9
|
||||
|
||||
Beste Luc,
Totaal niet te vergelijken want ik rijd gewoon voor de fun en dus niet met een wedstrijd-auto, maar de getunede motor van mijn peugeoke heeft ook weer de geest gegeven. We hebben toevallig toch niet dezelfde tuner, hee? ![]() Greetz, Bodi.
__________________
http://users.skynet.be/g.bo/gti6_pics.htm |
#10
|
||||
|
||||
Hopelijk kunnen we deze keer eens echt meestrijden om de ere plaatsen in cat.4, dat zou wel eens leuk zijn. Heb sinds ik bij het team ben dat nog niet kunnen meemaken
![]() Dus duimen dat die motor af geraakt zaterdag. Mooie update van de site trouwens. Misschien één klein opmerkingetje, als je op een foto klikt om hem te vergroten, springt de pagina met de thumbnails telkens terug omhoog waardoor je opnieuw naar beneden moet scrollen om de volgende foto te zien (schermresolutie 1024*768) , misschien kan de website bouwer hier eens naar kijken. Last edited by Selespeed; 02-08-2004 at 13:16. |
#11
|
|||
|
|||
Hey Bodi,
Woont je tuner in Drongen/Gent ???? ![]() Wat is er aan de hand met je motor ?? Rijden voor fun of race, ....motorpech is nooit plezant. Gouden raad aan alle toekomstige racertjes, kies meteen een goede wagen / motor vb. Honda 2 L. welke al meteen 200 pk standaard heeft en werk vervolgens het overtollige gewicht weg uit de kas.....succes en betrouwbaarheid verzekert !! Groeten Luc |
#12
|
||||
|
||||
Inderdaad, prachtig advies van Luc, met een standaard civic Type-R blok met het I-VTEC systeem kom je al aan de magische 200pk grens, en dat met de gekende Honda betrouwbaarheid.
Of voor de kapitaalkrachtige medemensen onder ons, kijk wat de 2.0 liter, i-VTEC motor uit de S2000 doet, 240 pk uit een standaard atmosferische motor en makkelijk 9000rpm, wie doet dat na? |
#13
|
||||
|
||||
En? Al enige progressie in de ontwikkeling van de motor?
Ik wacht vol spanning. |
#14
|
|||
|
|||
hello selespeed,
Gisteren was hij nog de cylinderkop verder aan't prepareren (flowen) zal misschien na 18 u vandaag eens langsgaan. Doei Luc GM RACING |
#15
|
|||
|
|||
Hello selespeed,
Kon niet meer wachten en ben rond 16 u. geweest naar tuner, culasse is geflowd en zat in de reinigingsmachine om alle vijlsel te verwijderen. Nu nog de nokkenassen erin en de kleppen met de shims regelen = ook een langdurig opmeetwerkje en de culasse kan op de motor geplaatst worden, welke dus reeds op de vermogenbank staat. Dus er is hoop..... Doei Luc GM RACING |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|