De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 01-12-2008, 22:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Veilig door het verkeer? Volg vooral geen slipcursus!

Zojuist op TV gezien:

Quote:
Met de intredende winter neemt de kans op gladde wegen toe. Twee weken geleden vielen er nog tien doden in het verkeer als gevolg van de gladheid.

Helpt een slipcursus ongelukken op gladde wegen voorkomen? Een reportage over de zin en onzin van de slipcursus.

http://www.netwerk.tv/uitzending/200...sus-wel-zinvol
Was het tendentieuse TV? Geen idee, er zat wel iemand die op basis van cijfers van verzekeringsmaatschappijen en andere bronnen beweerde dat mensen die een slipcursus gevolgd hebben meer betrokken zijn bij slippartijen.

Heeft iemand die een slipcursus heeft gevolgd last van overmoed? Of is hij superieur en de rest om hem heen een prutser waardooir hij het wel goed doet maar de rest de ellende veroorzaakt?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 02-12-2008, 13:34
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Daarom raden wij iedereen aan om bij ons een driftcursus te komen volgen. Als het dan al niet zou bijdragen aan de verkeersveiligheid, heb je op zijn minst een dag mega fun!
Old 05-12-2008, 11:38
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Mark View Post

Heeft iemand die een slipcursus heeft gevolgd last van overmoed? Of is hij superieur en de rest om hem heen een prutser waardooir hij het wel goed doet maar de rest de ellende veroorzaakt?
Dit is een hele leuke...

Ik heb een "anti-slipcursus" gevolgd. Bij Slotenmakers in Zandvoort. Ze konden de "anti" niet genoeg benadrukken tijdens de hele dag. De nadruk ligt op defensief rijden en àls het dan al eens een keertje misgaat, leren ze je hoe je één en ander kan proberen in te perken.

Wat Andy zegt heeft in principe niets met defensief rijden te maken. Bij hun ga je net leren slippen... Op zich niets mis mee, maar als je hebt leren slippen, impliceert dat niet automatisch dat je weet wat defensief rijden is.

De dag bij Slotenmakers hij mij vooral geleerd dat wanneer je even niet aandachtig bent, je een potentieel gevaar achter het stuur vormt. Het heeft me ook mijn eigen beperkingen laten zien. Dat was nu een jaar of 3 geleden en ik moet zeggen, ik pluk er alle dagen nog op de één of andere manier de vruchten van. Al was het maar door er dagelijks aan terug te denken en er weer even stil bij te staan, wanneer er weeral eens iemand met superhaast èn een grote ECO sticker "105gr Blue Motion Green Tech" op de zijkanten aan je voorbij vlamt richting volgende "ben-te-laat-vertrokken" afspraak. Maar goed, dat van dat ECO-rijden is nog een andere discussie.

Als je een slipcursus volgt, dan doe je dat omdat je denkt een toekomst te hebben op circuit.
Als je een anti-slipcursus volgt, dan doe je dat omdat je denkt een toekomst te hebben in het dagelijkse verkeer.

Last edited by Guido; 05-12-2008 at 11:40.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules