De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 13-11-2007, 23:21
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

"Lewis Hamilton - my story" - over het paard getild?

Toen we afgelopen weekend in de UK waren, zagen we tijdens een rustpauze langs de autobaan, in een boekenwinkel een boek op de voorste schappen liggen met de titel "Lewis Hamilton - my story". Vandaag dan nog een promotie emailtje in de inbox gehad met een linkje naar de McLaren online shop. https://www.mclarenshop.com/webapp/w...Number=VMM110B

We vroegen ons gezamelijk af waar het tegenwoordig heengaat... Pas 1 jaar in de F1 en al een boek getiteld "my story". Compleet geschift als je het mij vraagt. Tegenwoordig lijk je pas écht belangrijk te zijn op deze aardkloot als je een boek in de rekken liggen hebt. Niet enkel een F1 fenomeen, maar gewoon iedere BA (bekende aardbewoner) vergrijpt er zich aan, om toch maar nóg sneller aan ons geld te geraken. Dat ook Louietje zich hier nu mee bezighoudt, heeft er voor gezorgd dat hij voor mij dan toch wat in aanzien moet inboeten. Schrijf een boek als je carrière goed en wel ten einde is, maar aan het begin...? Hoeveel versies denkt ie te gaan slijten?

In mijn boekenrek zal er alleszins niks van Hamilton te vinden zijn.
Reply With Quote
Old 13-11-2007, 23:49
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

In dat van mij ook niet!
Je weet toch dat er op Amazon halverwege het seizoen al een pre-order was voor een boek over Hamilton waarin zijn 'road to F1 championship' beschreven stond. Als ik die resumé las, moest ik bijna kotsen. Alsof alles al op voorhand geregeld was. Gelukkig stak Kimi er een stokje voor. Of moeten we wachten op het laatste oordeel van de FIA deze week?

Je hebt gelijk. Kijk maar eens rond op de boekenbeurs in Antwerpen, eerder een BV-show geworden!
Reply With Quote
Old 14-11-2007, 00:39
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Even vermelden dat de Michael Schumacher biografie ook in de rekken ligt.
Een echte aanrader voor maar 20 Euro.

Sorry voor even off topic te gaan
Old 19-11-2007, 01:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
We vroegen ons gezamelijk af waar het tegenwoordig heengaat... Pas 1 jaar in de F1 en al een boek getiteld "my story". Compleet geschift als je het mij vraagt.
Nou, wees blij dat je maar 1 boek hebt gezien van onze knuffel-kleurling Vrijdag plofte er weer eens Autosport op mijn deurmat. Vol met tips voor deze kerst. En jawel, er zijn maar liefst 6 verschillende Lewis boeken te koop! Toch jammer dat we geen kots-smiley in ons pakket heb op dit forum Dit was zo'n gelegenheid om die op gepaste wijze te gebruiken.

6 boeken over een blaag die welgeteld 1 seizoen F1 heeft gereden? Pffffffff, dit geeft de oppervlakkigheid, geldjacht en de ontbrekende diepgang van onze geliefde sport aan. Iets waar ik steeds meer "gewetensbezwaren" mee krijg. Plek voor een andere mening en anders denkende mensen schijnt er niet bij te zijn in ons autosportmilieu.

Geef je kritiek dan hoor je weer dat je vrolijk ja moet knikken volgens de goegemeente. Geef je als vrijwilliger een bak ongezouten (gezonde) kritiek op personen en instanties dan krijg je het advies om te stoppen! Spuug je je gal over een waardeloos geschreven persbabbel dan dreigt de schrijver van zo'n gedrocht met vrouwe Justitia. Op dat laatste punt ga ik eens zeer grondig overwegen of ik bepaalde personen ga uitdagen tot een proefproces Kijk, schieten met hagel is vragen om een antwoord met een kanon............en ook al was rustig de afgelopen maanden, ik vergeet het niet!

Wie nu mocht denken, verrek daar heb je die verzuurde en verbitterde Reijnders weer. Mis! Het gaat met mij beter dan ooit Een van de redenen dat ik iets minder te vinden ben op dit forum

Om terug te keren naar die Hamilton en deze thread. Als het een echte persoonlijkheid was geweest had ie vrolijk nee gezegd. My story? Bij een echt karakter was zijn huidige levensloop niet meer dan het voorwoord geweest Nee, valt me tegen van onze knuffel-kleurling of excuus-allochtoon. Gezakt voor zijn examen "persoonlijkheid".
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 19-11-2007, 09:38
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Potverdomme, m'n reactie kwijt omdat de server onvindbaar is...

Jullie kunnen toch ook serieus zeuren hoor.
Hoe oud is hij precies ? Een jonge twintiger denk ik. Niet iedereens persoonlijkheid is op die leeftijd al volledig ontplooid. Bovendien wordt hij zodanig omringd dat hij al bij al vermoedelijk zelf minder te zeggen heeft over zijn leven dan je zou denken.
Je moet al bijzonder stevig in je schoenen staan om dat allemaal aan je voorbij te laten gaan : je verdient heel goed de kost met wat je graag en goed doet, de halve wereld ligt aan je voeten. Blijf dan maar eens nuchter. Volgens mij doet hij dat voorzover ik er zicht op heb (totaal niet dus) niet eens zo slecht.

En zijn al die boeken met zijn toestemming verschenen ? Lang niet zeker en iedereen probeert zijn graantje van de hype mee te pikken. Je kunt dan ook de helft van de non-fictie in het Nederlands taalgebied uit de rekken halen, want gevuld met boeken van onbenullige BV's die buiten ons prachtige gewest door haast niemand gekend zijn.

Jullie lijken wel op de persjongens die eerst helden creëren om ze daarna weer van hun voetstuk te halen, want net dat verkoopt (maar jullie verdienen er niet aan vermoed ik, dus jullie bedoelingen zijn net dat ietje 'edeler').

't Is mogelijk een betreurenswaardig fenomeen, maar om je daar zo over te ergeren...
Old 19-11-2007, 12:23
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Er is volgens mij maar één geautoriseerd boekje, en dat is "My Story"... Nu, of hij 1 of 10 jaar in de F1 zit doet er niet toe. Hij moet iets te vertellen hebben en bij Hamilton weet ik niet of er echt wat te vertellen valt. Hooguit over dit jaar. Maar daar is al zoveel over gezegd (ook door Hamilton) en geschreven, dat je dat boek niet nodig hebt. Binnen 16 jaar, als zijn F1-carrière voorbij is, zal ik me wel een Hamilton-biografie aanschaffen.
Reply With Quote
Old 19-11-2007, 13:38
Astra-fan Astra-fan is offline
De Paddock Rookie

Het is heel simpel: gewoon geen boeken meer kopen van al diegenen die niets te vertellen (kunnen) hebben en het fenomeen zal vanzelf verdwijnen.
Reply With Quote
Old 19-11-2007, 20:36
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Ik weet niet hoeveel boeken er over de Lewie zijn gepubliceerd. Wij hebben in de UK (in die bewuste shop op die bewuste morgen) 2 verschillende exemplaren zien liggen. Daarom de vraag: is dit nog wel ernstig? Eén enkel jaar in F1 en al het onderwerp van meerdere boeken. Het is alsof iemand die zes maanden geleden schoolverlater was, nu zijn memoires uit het beroepsleven gaat publiceren. Ronduit belachelijk dus.

Maar je moet het ook in de juiste context zien. Hamilton is HOT, like it or not. Dat is gewoon zo, en iedereen probeert aan de moneytrain aan te pikken. Uitgevers zien de kans van hun leven om met een boek vol lege frasen en uitspraken grof geld te verdienen. De échte fans kopen ze sowieso, en ze zullen de volgende edities ongetwijfeld ook kopen. Of er nu nuttige info of interessante weetjes in staan of niet...

Je kan -als onderwerp van het boek- natuurlijk ook zeggen: "Jongens, kom binnen een jaar of tien eens terug, als ik op pensioen ga.", maar dan misloop je een pak percentjes, en je manager ook. En die is daar dan waarschijnlijk iets minder gelukkig om. Iedereen heeft graag siroop op zijn droge boterham, nietwaar?

Last edited by Dominique; 19-11-2007 at 20:38.
Reply With Quote
Old 19-11-2007, 20:44
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Er is echter niets nieuws onder de zon hoor: ook van Schumacher kon je destijds in Duitsland al boeken kopen na zijn eerste jaartje bij Benetton.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 19-11-2007, 23:04
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Dominique View Post

Iedereen heeft graag siroop op zijn droge boterham, nietwaar?
Siroop inderdaad, maar kaviaar lijkt me overkill te zijn...

Wat er ook van zij, het ene is natuurlijk het gevolg van het andere en we moeten uiteraard al lang niet meer verwonderd staan te kijken als er van integriteit enz. in het hele F1 circus niet te bespeuren valt. Iedereen doet gewoon mee. Onze westerse maatschappij gedomineerd door de platte commercie.

@ Mario,
Hamilton's persoonlijkheid al tot volledige ontplooing gekomen? Je kan er vergif op innemen dat hij zichzelf nog moet tegenkomen. Mooie carrierepad al gehad tot nu toe, zeer zeker, maar hij komt wel nog maar kijken hoor.

En ja, als je naar de boekenbeurs nu kijkt en ziet wie er zichzelf tegenwoordig allemaal schrijver mag noemen - en erger nog, het verkoopt nog ook - kan ik enkel concluderen dat we niet meer vooruit gaan met onze maatschappij... Tenzij dat geld nog het enige heiligmakende middel is, in welk geval ik niets gezegd heb.

Ik denk er alleszins anders over.

Reply With Quote
Old 20-11-2007, 09:24
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
@ Mario,
Hamilton's persoonlijkheid al tot volledige ontplooing gekomen? Je kan er vergif op innemen dat hij zichzelf nog moet tegenkomen. Mooie carrierepad al gehad tot nu toe, zeer zeker, maar hij komt wel nog maar kijken hoor.

Wel ja, dat bedoel ik net. Op dat punt verstaan we elkaar.
Volgens mij moet er nog heel wat worden bijgeschaafd, maar bij wie niet op die leeftijd ?
Anderzijds heeft hij blijkbaar zijn broer om hem met beide voeten op de grond te houden.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules