De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 31-10-2006, 14:46
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Renault Mégane 16V - Bart Pyck 2006

Ik ben druk bezig aan de wagen van broer Filip Pyck, dus kon deze wagen niet uitblijven. Ik kreeg reeds heel wat goeie foto's van Scoobyfreak (waarvoor veel dank). Toch zal het geen makie worden. Kijk maar eens naar de foto's...

De decals zijn om zelf te maken. Gelukkig heb ik een nicht die in die fabriek (Lakebos) werkt. Als ze de hand kan leggen op de foto's van dat meisje, dan ben ik op goeie weg. Mocht het toch niet lukken, dan zoek ik naar een andere versie aangezien Bart heel vaak van livery verandert.

Ook de velgen gaan geen eenvoudige opdracht worden. Ik hoop van ze te vinden...

Deze wagen is geen prioriteit. Ik schat om er pas eind november aan te beginnen, zeker wat de decals betreft...

Alle commentaar welkom !!
Reply With Quote
Old 31-10-2006, 16:10
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!

ziet er een knappe uit, veel plezier ermee
Reply With Quote
Old 31-10-2006, 16:53
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Graag gedaan hoor, als hij start in de Hemicuda zal ik de voorkant kunnen fotografeeren

anyway, zal nog een beetje verder gaan werken aan de impreza

greetz
Reply With Quote
Old 31-10-2006, 17:21
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by scoobyfreak View Post
Graag gedaan hoor, als hij start in de Hemicuda zal ik de voorkant kunnen fotografeeren

anyway, zal nog een beetje verder gaan werken aan de impreza

greetz
De Hemicuda zal ik zelf ook zijn. Staat netjes aangestipt in de agenda. Had ook graag de Condroz gedaan, maar vrees voor tijdsgebrek aangezien ik om 18 uur al terug moet zijn voor verjaardagsfeestje...

Grtzzz
Reply With Quote
Old 31-10-2006, 18:47
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Die decals daar zelf van maken zal niet easy zijn, maar kheb al eerdere werken van u gezien. Kheb er een goed oog in
Reply With Quote
Old 31-10-2006, 23:39
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

ge ziet hier soms nogal eens projecten passeren. Dit is er nog zo eentje. Veel succes toegewenst! Dit is een decal uitdaging.
Reply With Quote
Old 01-11-2006, 00:10
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular

Welke bouwdoos ga je hiervoor dan gebruiken? Geen simpele livery... veel succes...

Wel mooie wagen (ik rijdt namelijk zelf met zo ene, zelfs de originele kleur van zijn rallykot is hetzelfde als mijn straatversie )
Old 01-11-2006, 00:13
scoobyfreak's Avatar
De Paddock Regular

fujimi heeft de baanversie van de megane gemaakt, mss een ideetje voor jouw 206WRC-ke om jouw eigen wagen te maken (met sticker en al )

Last edited by scoobyfreak; 01-11-2006 at 00:18.
Reply With Quote
Old 01-11-2006, 00:16
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular

Ik zal het voor de moment wel bij rallykotjes houden Kzie het wel al voor me, een heel design met naam van m'n site enzo... haha

Maar we wijken af
Old 01-11-2006, 00:55
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
ge ziet hier soms nogal eens projecten passeren. Dit is er nog zo eentje. Veel succes toegewenst! Dit is een decal uitdaging.
Het is inderdaad een serieuze decaluitdaging. Ga het proberen, want mijn vrouwke zegt altijd: wie niet waagt.... Euhm... vul zelf maar in...

Quote:
Originally Posted by 206WRC-ke
Welke bouwdoos ga je hiervoor dan gebruiken? Geen simpele livery...
Het zal die van Fujimi worden zoals Scoobyfreak aanhaalt. Ik maak er morgen een foto van.

grtzzz
Reply With Quote
Old 01-11-2006, 01:01
scoobyfreak's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Het is inderdaad een serieuze decaluitdaging. Ga het proberen, want mijn vrouwke zegt altijd: wie niet waagt....
...niet wint of was het ...blijft m...d
Reply With Quote
Old 13-12-2006, 23:59
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Geen echte update hier. Alleen effe melden dat ik in de kerstvakantie aan deze wagen ga beginnen in afwachting van de decals.

De foto's van die "madammen" komen in orde. Mijn lieve nicht is al bij de baas langs geweest en zal de originele foto's op CD-ROM meekrijgen. De baas scheen in zijn nopjes te zijn...

Binnenkort dus meer info...
Reply With Quote
Old 29-12-2006, 20:29
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Tijd om hier langzaamaan aan te beginnen. Ik verwacht eerstdaags de CD-ROM met foto's van de dames. Nu eerst eens de kit goed vergelijken met de foto's die ik heb (many many thanks to Scoobyfreak).

Van zodra ik een fototoestel kan bemachtigen laat ik een visuele update zien. Ik hoop morgen te schuren en te bewerken om dan zondag de eerste primerlagen op te zetten.

Grtzzzz
Reply With Quote
Old 29-12-2006, 22:38
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Heb me zojuist eens aan de laptop gezet om de pics na te kijken en te vergelijken. Het valt mee wat verbouwingen betreft. Bart pyck heeft een gewone Mégane genomen en aangepast tot rallywagen. Net wat ik nu moet doen met deze Fujimi... Ook gietnaden zijn er amper

Voorzijde:

De openingen in de bumper, luchgaten en zo moeten dichtgemaakt worden. Allez, relatief dan want het lijkt op de (onduidelijke) foto dat die gaten met minigaas toegedekt zijn. Dus niet zoals in de kit met brede gleuven. Ik ga dit dus "uitboren" en dan dichtstoppen met wat plastic card. Of nog beter (als ik er vind) is gaas met minigaatjes.

Achterzijde:

Ook hier zijn geen problemen. Er zijn zelfs helemaal geen aanpassingen te doen! Ik moet er enkel voor zorgen dat ik het achterlicht meespuit zodat de decal geen verkleuringen krijgt op die plaats. De spoiler heb ik hier liggen en is net dezelfde.

Zijkanten:

Geen opmerkingen...

Al bij al valt het dus enorm mee voor deze wagen. Het grootste werk zal het interieu en de decals (pfff) worden. Ik kan dus morgen beginnen schuren en uitboren. Zondag primen en maandag de eerste lagen. Maar hier zal er al een eerste probleem te voorschijn komen. Welke kleur(en)?? Basiskleur zal wit moeten zijn (decalondergrond) En dan zal de keuze moeilijk zijn: toch alles in het blauw (welk nummer??) en onder alle decals 1 of 2 lagen witte decal. Ofwel afplakken waar nodig en blauw spuiten zodat de decals op de witte ondergrond komen.

Iemand tips of hoe hij het zou aanpakken? Ik denk aan het eerste met de witte decals...

Grtzzzz
Reply With Quote
Old 01-01-2007, 13:13
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Het schuurwerk zit er hier zo goed als op. Er was er gewoonweg bijna geen. Volgende job is het openmaken van de luchtinstromen aan de bumper.

Owja, dit is de bouwdoos:

Grtzzzz
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules