De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-02-2007, 15:25
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Benieuwd of ze bij Torro Rosso nog steeds geloven dat ze met een andere wagen dan de Red Bull rijden:
Reply With Quote
Old 27-02-2007, 19:39
timo timo is offline
De Paddock Rookie

dat model lijkt verdacht veel op die van redbull
Reply With Quote
Old 27-02-2007, 21:57
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Verdacht veel? 2x dezelfde bolide is geloofwaardiger...
Reply With Quote
Old 27-02-2007, 22:08
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

dan rijden er dus vier wagens rond met hetzelfde potentieel. Want als ik het goed lees hier hebben ze het beste chassis en motor. Of heeft red bull andere motoren als torro rosso ?
Reply With Quote
Old 27-02-2007, 22:37
Luigi's Avatar
Luigi Luigi is offline
De Paddock Regular

Red Bull rijdt met Renault motoren en Torro Rosso met Ferrari's.
Old 27-02-2007, 22:43
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

RBR en STR zijn qua ontwerp afkomstig van hetzelfde ontwerpkantoor, namelijk Red Bull Technologies (RBT). RBT moet je eigenlijk zijn als een soort Dallara of Lola. Nergens staat geschreven dat die bedrijven ook maar aan 1 team zouden mogen leveren. Die mogen in principe ook ontwerpen/ produceren voor Ferrari, Renault en McLaren in een en hetzelfde jaar.

Uit de interview (Autosport 22-02) van Gerard Berger blijkt dat STR al zijn onderdelen zelf heeft gemaakt of heeft uitbesteed bij diverse andere subcontractors. Er zijn geen onderdelen afkomstig van RBR.

Berger gaat zelfs zover dat het geleverde ontwerp door RBT veel te complex is voor zijn engineers / monteur. De eerste maanden moeten die gasten een technische inhaalslag gaan maken........

In eerste instantie leek het me dat Spyker / Williams een punt hadden maar door de nieuwe uitleg van Berger heb ik stellig de indruk dat mijn favoriete tandarts Colin Kolles stof gaat happen mocht het ooit tot een procedure komen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 27-02-2007, 23:50
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
RBR en STR zijn qua ontwerp afkomstig van hetzelfde ontwerpkantoor, namelijk Red Bull Technologies (RBT). RBT moet je eigenlijk zijn als een soort Dallara of Lola. Nergens staat geschreven dat die bedrijven ook maar aan 1 team zouden mogen leveren. Die mogen in principe ook ontwerpen/ produceren voor Ferrari, Renault en McLaren in een en hetzelfde jaar.

Uit de interview (Autosport 22-02) van Gerard Berger blijkt dat STR al zijn onderdelen zelf heeft gemaakt of heeft uitbesteed bij diverse andere subcontractors. Er zijn geen onderdelen afkomstig van RBR.

Berger gaat zelfs zover dat het geleverde ontwerp door RBT veel te complex is voor zijn engineers / monteur. De eerste maanden moeten die gasten een technische inhaalslag gaan maken........

In eerste instantie leek het me dat Spyker / Williams een punt hadden maar door de nieuwe uitleg van Berger heb ik stellig de indruk dat mijn favoriete tandarts Colin Kolles stof gaat happen mocht het ooit tot een procedure komen.
STR zal alles zelf hebben gemaakt met de plannen van RBR.
Chasis is ongeveer het zelfde op het eerste zicht. De mallen voor de caroserie zullen wss wel dezelfde zijn als die van RBR. Red Bull Technologies is toch ook een bedrijf van Red Bull als ik me niet vergis. Ik denk dat je de situatie kunt vergelijken met BVB VW en Skoda das ook van de zelfde groep. In de Skoda zit de mekaniek van VW. En Bij STR zit de Caroserie van de RBR. Maar zijn 2 verschillende constructeurs en dus regelementair.
Old 05-03-2007, 23:24
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Die uitleg die Berger geeft rond RBT is wel een beetje zielig. Red Bull huurt Newey, Newey ontwerpt het huidige chassis (lees beste ontwerper van de laatste 15 jaar). Red Bull weet dat het twee teams heeft en zet een handig structuurtje van in het begin op zodat men kan schermen met: we hebben het beide bij dezelfde leverancier gekocht. Beetje belachelijke uitleg in mijn ogen, maar kom, als het voor de FIA mag, mag het voor iedereen uiteraard

Je hebt dan nu 4 keer een geweldig ontwerp rondrijden met op papier de twee beste soorten motoren: Renault & Ferrari.
Als ze dit jaar geen GP winnen, vind ik het maar zwak eerlijk gezegd

PS: Als ik van Spyker was ging ik nu ook een chassis halen bij RBT Dan zijn ze compleet hetzelfde als STR buiten het kleurtje

Last edited by Neo-242; 05-03-2007 at 23:26.
Reply With Quote
Old 09-03-2007, 22:43
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
No compromise likely in customer car row

The customer car row in Formula One now looks certain to overshadow the start of the new season in Melbourne next weekend, autosport.com has learned, with the parties involved not expecting a last-minute compromise deal.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/57154
F1-teamsm, het zijn net kibbelende echtparen
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 17-03-2007, 11:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

We zijn vertrokken:

Quote:
We will act on this," he said. "On this matter we made a decision to go to arbitration and the lawyers are working on this. And we have a strong case against this."

Kolles said that the only way arbitration action could be avoided was for Super Aguri and Toro Rosso to accept a compromise deal of either agreeing to not score constructors' championship points, or pooling their television rights money.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/57421
Kolles is nog op zoek naar wat extra budget voor 2007
Reply With Quote
Old 17-03-2007, 12:12
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
We zijn vertrokken:

Kolles is nog op zoek naar wat extra budget voor 2007
Ik wordt echt ziek van Spyker. De grote jan komen uithangen in de Formule 1 maar ondertussen wel goed en wel achteraan op de grid.

Gewoon een zwakke zet omdat ze gewoon van het kastje naar de muur zullen gereden worden door Super Aguri dit seizoen.

Spyker moet antwoorden met prestaties maar niet met rechtzaken.

Als er een iemand diep bezorgd moet zijn is het wel Honda zelf.
Reply With Quote
Old 17-03-2007, 16:06
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

ik vind het ook wel maar zwak van Spyker.
hoeveel verschil is er met hun wagen, en de wagens die ze vorig jaar van Midland hebben overgekocht?
Old 17-03-2007, 16:23
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

D'r is wel wat verschil tussen het team overkopen en een chassis overkopen.

Verder ben ik het met ze eens: Ik ben een voorstander van klantenchassis, maar dan wel voor iedereen. Nu profiteren alleen Aguri en Toro Rosso van een klantenchassis door twijfelachtige mazen in de wet.
Reply With Quote
Old 17-03-2007, 17:21
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
eens met Bramzel. Spyker haalt z'n gelijk ongetwijfeld niet, maar ergens klopt het niet; door gewoon een chassis over te kopen/te kopiëren haal je makkelijker je achterstand in.

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar heeft Aguri Suzuki ook niet vorig jaar die Arrowsbolides gekocht om zich zo alsnog voor 2006 in te schrijven ? Als de wagen niet competitief meer is, mag het dus wel ? Ik vind het best verwarrend allemaal. Torro Rosso glipt door de mazen van het net door het chassis te 'kopen' van een 'bedrijf' dat levert aan Red Bull en Torro Rosso. En Super Aguri doet hetzelfde met het Honda-chassis ? Dus op dezelfde manier wordt dat chassis gekocht van een 'bedrijf' dat in principe los staat van HondaF1Racing ?

Uiteindelijk heeft Spyker vorig seizoen moeite proberen steken in een doorontwikkeling van het MF1-chassis dan. Daar steek je hopen werk en hopen geld in. Mocht Spyker even snel zijn als Super Aguri, zouden zij toch ergens meer voldoening krijgen dan de Aguri's uit hun resultaat. Ergens vind ik het resultaat van Sato en Davidson dan ook wat 'besmeurd' omdat het nogal 'makkelijk' lijkt. (wat niets wegneemt dat het team professioneel ongelooflijk is gegroeid tgov vorig jaar. Ik herinner me nog het hoongelach dat ik en anderen ten berde brachten)

FIA pakt het weer helemaal verkeerd aan.
Old 18-03-2007, 02:23
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Ik vind het voorstel van Spyker ook een correcte: de teams mee te laten doen maar geen punten laten krijgen voor het constructeurs kampioenschap. Ze zijn immers de constructeur niet?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules