De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 27-02-2007, 15:25
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Benieuwd of ze bij Torro Rosso nog steeds geloven dat ze met een andere wagen dan de Red Bull rijden:
Reply With Quote
  #2  
Old 27-02-2007, 19:39
timo timo is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2007
Location: oostende
Posts: 75
dat model lijkt verdacht veel op die van redbull
Reply With Quote
  #3  
Old 27-02-2007, 21:57
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Verdacht veel? 2x dezelfde bolide is geloofwaardiger...
Reply With Quote
  #4  
Old 27-02-2007, 22:08
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
dan rijden er dus vier wagens rond met hetzelfde potentieel. Want als ik het goed lees hier hebben ze het beste chassis en motor. Of heeft red bull andere motoren als torro rosso ?
Reply With Quote
  #5  
Old 27-02-2007, 22:37
Luigi's Avatar
Luigi Luigi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Sint-Baafs-Vijve
Posts: 380
Red Bull rijdt met Renault motoren en Torro Rosso met Ferrari's.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 27-02-2007, 22:43
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
RBR en STR zijn qua ontwerp afkomstig van hetzelfde ontwerpkantoor, namelijk Red Bull Technologies (RBT). RBT moet je eigenlijk zijn als een soort Dallara of Lola. Nergens staat geschreven dat die bedrijven ook maar aan 1 team zouden mogen leveren. Die mogen in principe ook ontwerpen/ produceren voor Ferrari, Renault en McLaren in een en hetzelfde jaar.

Uit de interview (Autosport 22-02) van Gerard Berger blijkt dat STR al zijn onderdelen zelf heeft gemaakt of heeft uitbesteed bij diverse andere subcontractors. Er zijn geen onderdelen afkomstig van RBR.

Berger gaat zelfs zover dat het geleverde ontwerp door RBT veel te complex is voor zijn engineers / monteur. De eerste maanden moeten die gasten een technische inhaalslag gaan maken........

In eerste instantie leek het me dat Spyker / Williams een punt hadden maar door de nieuwe uitleg van Berger heb ik stellig de indruk dat mijn favoriete tandarts Colin Kolles stof gaat happen mocht het ooit tot een procedure komen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #7  
Old 27-02-2007, 23:50
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2005
Location: Westerlo
Posts: 778
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
RBR en STR zijn qua ontwerp afkomstig van hetzelfde ontwerpkantoor, namelijk Red Bull Technologies (RBT). RBT moet je eigenlijk zijn als een soort Dallara of Lola. Nergens staat geschreven dat die bedrijven ook maar aan 1 team zouden mogen leveren. Die mogen in principe ook ontwerpen/ produceren voor Ferrari, Renault en McLaren in een en hetzelfde jaar.

Uit de interview (Autosport 22-02) van Gerard Berger blijkt dat STR al zijn onderdelen zelf heeft gemaakt of heeft uitbesteed bij diverse andere subcontractors. Er zijn geen onderdelen afkomstig van RBR.

Berger gaat zelfs zover dat het geleverde ontwerp door RBT veel te complex is voor zijn engineers / monteur. De eerste maanden moeten die gasten een technische inhaalslag gaan maken........

In eerste instantie leek het me dat Spyker / Williams een punt hadden maar door de nieuwe uitleg van Berger heb ik stellig de indruk dat mijn favoriete tandarts Colin Kolles stof gaat happen mocht het ooit tot een procedure komen.
STR zal alles zelf hebben gemaakt met de plannen van RBR.
Chasis is ongeveer het zelfde op het eerste zicht. De mallen voor de caroserie zullen wss wel dezelfde zijn als die van RBR. Red Bull Technologies is toch ook een bedrijf van Red Bull als ik me niet vergis. Ik denk dat je de situatie kunt vergelijken met BVB VW en Skoda das ook van de zelfde groep. In de Skoda zit de mekaniek van VW. En Bij STR zit de Caroserie van de RBR. Maar zijn 2 verschillende constructeurs en dus regelementair.
__________________
Life to the maximum !!
www.speedwear.be
Reply With Quote
  #8  
Old 05-03-2007, 23:24
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Die uitleg die Berger geeft rond RBT is wel een beetje zielig. Red Bull huurt Newey, Newey ontwerpt het huidige chassis (lees beste ontwerper van de laatste 15 jaar). Red Bull weet dat het twee teams heeft en zet een handig structuurtje van in het begin op zodat men kan schermen met: we hebben het beide bij dezelfde leverancier gekocht. Beetje belachelijke uitleg in mijn ogen, maar kom, als het voor de FIA mag, mag het voor iedereen uiteraard

Je hebt dan nu 4 keer een geweldig ontwerp rondrijden met op papier de twee beste soorten motoren: Renault & Ferrari.
Als ze dit jaar geen GP winnen, vind ik het maar zwak eerlijk gezegd

PS: Als ik van Spyker was ging ik nu ook een chassis halen bij RBT Dan zijn ze compleet hetzelfde als STR buiten het kleurtje

Last edited by Neo-242; 05-03-2007 at 23:26.
Reply With Quote
  #9  
Old 09-03-2007, 22:43
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
No compromise likely in customer car row

The customer car row in Formula One now looks certain to overshadow the start of the new season in Melbourne next weekend, autosport.com has learned, with the parties involved not expecting a last-minute compromise deal.


http://www.autosport.com/news/report.php/id/57154
F1-teamsm, het zijn net kibbelende echtparen
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #10  
Old 17-03-2007, 11:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
We zijn vertrokken:

Quote:
We will act on this," he said. "On this matter we made a decision to go to arbitration and the lawyers are working on this. And we have a strong case against this."

Kolles said that the only way arbitration action could be avoided was for Super Aguri and Toro Rosso to accept a compromise deal of either agreeing to not score constructors' championship points, or pooling their television rights money.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/57421
Kolles is nog op zoek naar wat extra budget voor 2007
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #11  
Old 17-03-2007, 12:12
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
We zijn vertrokken:



Kolles is nog op zoek naar wat extra budget voor 2007
Ik wordt echt ziek van Spyker. De grote jan komen uithangen in de Formule 1 maar ondertussen wel goed en wel achteraan op de grid.

Gewoon een zwakke zet omdat ze gewoon van het kastje naar de muur zullen gereden worden door Super Aguri dit seizoen.

Spyker moet antwoorden met prestaties maar niet met rechtzaken.

Als er een iemand diep bezorgd moet zijn is het wel Honda zelf.
Reply With Quote
  #12  
Old 17-03-2007, 16:06
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
ik vind het ook wel maar zwak van Spyker.
hoeveel verschil is er met hun wagen, en de wagens die ze vorig jaar van Midland hebben overgekocht?
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 17-03-2007, 16:23
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
D'r is wel wat verschil tussen het team overkopen en een chassis overkopen.

Verder ben ik het met ze eens: Ik ben een voorstander van klantenchassis, maar dan wel voor iedereen. Nu profiteren alleen Aguri en Toro Rosso van een klantenchassis door twijfelachtige mazen in de wet.
Reply With Quote
  #14  
Old 17-03-2007, 17:21
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
eens met Bramzel. Spyker haalt z'n gelijk ongetwijfeld niet, maar ergens klopt het niet; door gewoon een chassis over te kopen/te kopiëren haal je makkelijker je achterstand in.

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar heeft Aguri Suzuki ook niet vorig jaar die Arrowsbolides gekocht om zich zo alsnog voor 2006 in te schrijven ? Als de wagen niet competitief meer is, mag het dus wel ? Ik vind het best verwarrend allemaal. Torro Rosso glipt door de mazen van het net door het chassis te 'kopen' van een 'bedrijf' dat levert aan Red Bull en Torro Rosso. En Super Aguri doet hetzelfde met het Honda-chassis ? Dus op dezelfde manier wordt dat chassis gekocht van een 'bedrijf' dat in principe los staat van HondaF1Racing ?

Uiteindelijk heeft Spyker vorig seizoen moeite proberen steken in een doorontwikkeling van het MF1-chassis dan. Daar steek je hopen werk en hopen geld in. Mocht Spyker even snel zijn als Super Aguri, zouden zij toch ergens meer voldoening krijgen dan de Aguri's uit hun resultaat. Ergens vind ik het resultaat van Sato en Davidson dan ook wat 'besmeurd' omdat het nogal 'makkelijk' lijkt. (wat niets wegneemt dat het team professioneel ongelooflijk is gegroeid tgov vorig jaar. Ik herinner me nog het hoongelach dat ik en anderen ten berde brachten)

FIA pakt het weer helemaal verkeerd aan.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #15  
Old 18-03-2007, 02:23
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Ik vind het voorstel van Spyker ook een correcte: de teams mee te laten doen maar geen punten laten krijgen voor het constructeurs kampioenschap. Ze zijn immers de constructeur niet?
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.