![]() |
|
|
||||
|
||||
BMW uit race geschrapt, Hamilton kampioen ?
oke, licht verontrustend vers van de pers nieuws, vanop het italiaans gazetto dello sport. hoax, zever of correct ? indien correct, worden Kubica en Heidfeld geschrapt van de uitslag van Brazilië, en wint Hamilton alsnog het WK....
BMW E WILLIAMS, BENZINA IRREGOLARE? Le due Bmw Sauber e le due Williams sono sotto inchiesta poichè al termine delle verifiche tecniche post gara il campione di benzina prelevato risulterebbe non conforme al regolamento. Lo ha confermato anche Stefano Domenicali, direttore tecnico della Ferrari il quale ha detto: "Fa parte di questa stagione, particolare e ricca di colpi di scena. Aspettiamo le verifiche per festeggiare. Non riusciamo a finire le gare anche quando sono concluse". In gara i due piloti Bmw, Kubica e Heidfeld si sono piazzati rispettivamente al quinto e sesto posto. Nico Rosberg, invece, era quarto con la Williams. In caso di squalifica dei tre piloti Lewis Hamilton passerebbe al quarto posto e con i tre punti in più che conquisterebbe sarebbe campione del mondo. L'apertura di un'inchiesta su Bmw e Williams da parte della Fia rinvia di fatto l'ufficializzazione dei risultati del GP. La Fia si è limitata a comunicare che "un rappresentante delle due scuderie è atteso dai commissari di gara" ma in caso di penalizzazione a Kubica, Heidfeld e Rosberg la classifica della gara potrebbe essere sconvolta, fino all'assegnazione del titolo Mondiale ad Hamilton.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
autosport site bevestigt, alsook andere f1-sites.
waar rook is, is vuur, en 't is niet de eerste keer dat wagens uit de uitslag worden geschrapt voor onreglementaire zaken. we wachten af...
|
||||
|
||||
Dit soort schandalen is o zo 2007! Wie kan deze (auto)sport nog serieus nemen?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Hierbij krijg ik zo'n beetje een "Tour de France"-gevoel
![]() |
|
||||
|
||||
Inderdaad
Sancties opleggen die de uitslag niet beinvloeden is makkelijk (Schumacher - Villeneuve), eens zien hoe moedig de heren zijn om de lijn door te trekken als ze de uitslag wel zouden beinvloeden. |
|
||||
|
||||
Het zou triestig zijn.
|
||||
|
||||
Al kan ik het vanuit het standpunt van McLaren wel ergens begrijpen dat ze in beroep gaan.
|
||||
|
||||
Quote:
Als ge zo kampioen moet worden... McLaren is laag aan het zakken in mijn ogen, dit toont aan dat ze slechte verliezers zijn. Zelfs Alonso wil dat het gezever stopt, maar ik denk nu wel dat die nog liever een jaar geschorst wordt dan dat hij Hamilton de titel gunt. |
|
||||
|
||||
Goed mogelijk dat ze slechte verliezers zijn, maar elke andere renstal zou hetzelfde doen, denk ik.
De belangen zijn te groot om niet alle geoorloofde middelen uit te proberen. Ik beweer overigens ook nergens dat dit een goede zaak zou zijn.
![]() Last edited by Mario; 22-10-2007 at 10:42. |
|
||||
|
||||
Quote:
Overigens, laat de FIA in deze dan ook maar een uitspraak doen naar analogie met het spionageverhaal: BMW en Williams leveren hun punten in voor deze race, maar de rijders gaan vrijuit. ![]() De FIA scoort jammer genoeg niet al te fraai in het consequent handelen, dus dat wordt afwachten. De tijd van Hamilton komt ongetwijfeld nog wel, en zelfs zonder de titel mag hij zijn debuutjaar als uitzonderlijk geslaagd beschouwen. Het is pas in de laatste drie GP's gebleken dat er toch enige maturiteit ontbrak. De rijderstitel van Räikkönen is zeker verdiend, de constructeurstitel van Ferrari is dat naar mijn mening net ietsje minder.. Last edited by Jan; 22-10-2007 at 11:07. |
|
||||
|
||||
Echter ik herriner me in 1995 de braziliaanse GP toen er onregelmatigheden waren met de ELF brandstof van Schumi & Coulthard. Ze verloren initieel hun plaatsen en punten voor constructeurs maar laten werd hun alleen de punten voor het constructeurskampioenschap ontnomen.
Het kan dus...
|
||||
|
||||
Brazilië 1995
Toch een ietsje andere kwestie. Toen kwam het benzine-staal na de race iet overeen met het staal dat ze voor de race hadden ingeleverd. Nochtans was dat staal na de race 100% legale benzine en voldeed het aan de reglementen. De wagens hebben er dus nooit enig voordeel mee gehaald. Benzine die te koud is levert wel degelijk een voordeel op. Dat is een feit. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ook zonder de diskwalificatie van McLaren zou Ferrari de constructeurstitel gepakt hebben. McLaren scoorde in Hongarije immers geen punten voor het constructeurskampioenschap.
|
||||
|
||||
Quote:
Hamilton + Alonso = 109 + 109 = 218 Raikkonen + Massa = 110 + 94 = 204 Lijkt me toch duidelijk wie er de betere was. Maar zoals gezegd, ik ben wat simpel vandaag en begrijp niets van "ja maar, in die koers telde de'n dienen zijn punten niet mee, en in die koers moet ge die zijn punten aftrekken en in die koers mocht de'n diene maar mee doen voor halve punten..." ![]() Zoals Alonso zei: wie het meeste punten heeft is gewonnen. ![]() ![]() Maar in deze thread is dat natuurlijk ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|