De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-11-2010, 22:42
Niels Niels is offline
De Paddock Regular

Nog meer endurance kampioenschappen nodig?

Op de site van Turbo-magazine is te lezen dat er nog een endurance kampioenschap bijkomt, nu in Italie. Is een mix van GT's en tourings.
27 maart 2011: Monza (4 uur)
8 mei 2011: Imola (1000 km)
23 juli: Misano (6 uur)
20 november: Vallelunga (6 uur)
Hebben we dit echt nog nodig?
Europa: GT3, GT4, GT Endurance, Open GT (+ GT in LMS)
Nationaal: Belcar (B), DSC & GT4(NL), ADAC GT & VLN (D), FFSA GT3 & VdeV(F), British GT, GT cup & Britcar (UK), Spanish GT (Sp), Sprint GT & Endurance (I).
Ben ik er nog vergeten?
Reply With Quote
Old 16-11-2010, 00:32
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Niels View Post
Ben ik er nog vergeten?
BTCS? VW Funcup?

De eerste vraag is: wat is endurance? Mijn inziens minimaal 2 piloten op een wagen met een wedstrijdduur van meer dan 60 minuten.

Ikzelf heb geen endurance kampioenschap meer nodig, waar zijn de sprintjes van 12 ronden gebleven?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 16-11-2010, 10:39
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Niels View Post
Op de site van Turbo-magazine is te lezen dat er nog een endurance kampioenschap bijkomt, nu in Italie. Is een mix van GT's en tourings.
27 maart 2011: Monza (4 uur)
8 mei 2011: Imola (1000 km)
23 juli: Misano (6 uur)
20 november: Vallelunga (6 uur)
Hebben we dit echt nog nodig?
Europa: GT3, GT4, GT Endurance, Open GT (+ GT in LMS)
Nationaal: Belcar (B), DSC & GT4(NL), ADAC GT & VLN (D), FFSA GT3 & VdeV(F), British GT, GT cup & Britcar (UK), Spanish GT (Sp), Sprint GT & Endurance (I).
Ben ik er nog vergeten?
Waarom hoeft dat plots een probleem te zijn? Het is toch al duidelijk dat het kampioenschap een Italiaans feestje zal worden! Ze verlaten het moederland niet...

Je moet toch niet de Belcar afschaffen omdat de Britten een extra endurance kampioenschap lanceren?

Om op te vraag te antwoorden. Ik heb het wel gehad met endurance races maar blijkbaar is er een onverzadigbare vraag naar dat soort races. Dus.. marktprincipe dan maar?
Reply With Quote
Old 16-11-2010, 16:56
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Ikzelf heb geen endurance kampioenschap meer nodig, waar zijn de sprintjes van 12 ronden gebleven?
Mag 20 minuutjes ook
Reply With Quote
Old 16-11-2010, 18:00
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Ik steek af en toe het Kanaal over voor de BTCC, een 25-tal minuten voluit take-no-prisoners racen, wegens gebrek aan een gelijkaardig kampioenschap in België. Jammer dat ze van BTCS een endurance kampioenschap hebben gemaakt, 3 races van een half uur en 1 piloot per wagen zou zoveel boeiender zijn...
Reply With Quote
Old 16-11-2010, 21:05
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Door de bomen het bos niet meer zien...

Stop met al die endurance toestanden, 't is meestal om in slaap bij te vallen en geen mens die het nog kan volgen.

Ik heb jaren terug al aan de alarmbel getrokken, sinds de Procar verdwenen is ligt het hier in Belgie op zijn gat, komt nog bij dat er geen merkencups meer zijn, hetgeen de pijn enigsinds nog wat kon verzachten.

Het o zo mooie Dtm van weleer hebben ze ook om zeep geholpen, vèèl te lange wedstrijden met pitstops waar geen mens naar vraagt. Zonde.

Allen naar Engeland, daar snappen ze nog wat racen is.

Last edited by Steve; 16-11-2010 at 21:11.
Reply With Quote
Old 17-11-2010, 08:48
joost joost is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Steve View Post
Door de bomen het bos niet meer zien...

Stop met al die endurance toestanden, 't is meestal om in slaap bij te vallen en geen mens die het nog kan volgen.

Ik heb jaren terug al aan de alarmbel getrokken, sinds de Procar verdwenen is ligt het hier in Belgie op zijn gat, komt nog bij dat er geen merkencups meer zijn, hetgeen de pijn enigsinds nog wat kon verzachten.

Het o zo mooie Dtm van weleer hebben ze ook om zeep geholpen, vèèl te lange wedstrijden met pitstops waar geen mens naar vraagt. Zonde.

Allen naar Engeland, daar snappen ze nog wat racen is.
FIA GT in Portimao of ILMC in Zhuhai gezien? of google eens wat ALMS op youtube... Endurance kan ook goed zijn. Ik heb dit seizoen wat van die sprintwedstrijden gezien (F3, Porsche Carrera...) en dat was noet altijd even boeiend.

Ik denk dat beide leuk kunnen zijn, maar in een autosport met minder en minder echte sponsorbudgetten, om uiteenlopende redenen, en meer en meer rijders die zelf het feest betalen, gaan we vanzelfsprekend naar langere races, want die mensen willen veel rijden. Ik vrees dat deze trend niet omkeerbaar meer is en dat de promotoren niet zelf kiezen, maar ingaan op de vraag van hun klanten.
Reply With Quote
Old 17-11-2010, 14:21
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Ik heb geen extra endurance kampioenschappen meer nodig eerlijk gezegd. Eentje per land en een Europese 'Champion's League' zou ruimschoots volstaan en het leven van de fans ook gevoelig makkelijker maken.

En om nog eventjes lik op stuk te geven aan de endurance kritiek hier: voor mij is racen meer dan een paar wagentjes die vollen bak rijden voor een bepaalde tijd. En die woorden komen wat mij betreft heel dicht bij de definitie van sprint racen. Wat mij betreft is de crème de la crème van de autosport de nachtelijke gevechten (vaak op afstand weliswaar) die de uithoudingsraces opleveren, vaak gecombineerd met strategische hocuspocus achter de pitmuur!

En inderdaad Joost, de ALMS bewijst al 10 jaar dat (semi-) endurance racen bijzonder appetijtelijk kan zijn!
Old 17-11-2010, 17:11
Mitchio Mitchio is offline
De Paddock Rookie

Daarom vind ik het format van de Belcar dit jaar ook niet mis. Ik zie liever wedstrijden van 3 uur dan 2 x 1 uur. Het hangt er natuurlijk ook vanaf met welke wagen men racet, met een GT kun je namelijk zo goed als geen sprintraces rijden.

Het verschil is dat bij een endurance wedstrijd eigenlijk meer kan gebeuren dan bij een sprintrace. Een sprintrace kan ik erg smaken, maar het moet dan vooral komen van de spanning. Bij endurance gaat het hem meer om strategie, mechanische pech, de sfeer ...

Langs de andere kant ben ik het volledig eens met het feit dat er wel heel veel kampioenschappen komen en dat het voor fans erg moeilijk volgen is, net hetzelfde is overigens aan de gang in de éénzitterij.

Maar zonder al die verschillende klassen wordt het natuurlijk moeilijk om voor een raceweekend een mooi programma in elkaar te steken. Een F1-weekend zonder GP2, GP3, Formule BMW en Porsche Supercup zou eigenlijk ook niet echt vet meer zijn é
Reply With Quote
Old 17-11-2010, 19:16
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mitchio View Post
Daarom vind ik het format van de Belcar dit jaar ook niet mis. Ik zie liever wedstrijden van 3 uur dan 2 x 1 uur. Het hangt er natuurlijk ook vanaf met welke wagen men racet, met een GT kun je namelijk zo goed als geen sprintraces rijden.

Het verschil is dat bij een endurance wedstrijd eigenlijk meer kan gebeuren dan bij een sprintrace. Een sprintrace kan ik erg smaken, maar het moet dan vooral komen van de spanning. Bij endurance gaat het hem meer om strategie, mechanische pech, de sfeer ...

Langs de andere kant ben ik het volledig eens met het feit dat er wel heel veel kampioenschappen komen en dat het voor fans erg moeilijk volgen is, net hetzelfde is overigens aan de gang in de éénzitterij.

Maar zonder al die verschillende klassen wordt het natuurlijk moeilijk om voor een raceweekend een mooi programma in elkaar te steken. Een F1-weekend zonder GP2, GP3, Formule BMW en Porsche Supercup zou eigenlijk ook niet echt vet meer zijn é
Is nu ook niet vet, kijk maar eens naar de grote gaten in het tijdschema van een willekeurige Grote Prijs...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules