De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 17-02-2005, 18:42
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
''Rijden we in TA zoals aangevraagd, dan krijgen we een heel ander verhaal want dan gaan we zondermeer voor de overwinning. Een belangrijk argument naar Michelin toe want naast een mogelijke algemene zege met de Corvette is men daar vanzelfsprekend ook in klassewinst geïnteresseerd''

Interview TT Racing, www.autosport.be
Dat kan ik dus nergens terug vinden in de reglementen. Wie of wat bepaald in welke categorie een wagen uitkomt? Dus de keuze Toerisme of GT.................
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 17-02-2005, 18:56
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally posted by Mark
Dat kan ik dus nergens terug vinden in de reglementen. Wie of wat bepaald in welke categorie een wagen uitkomt? Dus de keuze Toerisme of GT.................
Als je dat hele interview leest, zie je dat men bij TT Racing ook nog de BTCS-piste openhoudt. Ik vrees dat als TT Racing zijn zin niet krijgt en toch in GTA wordt ingedeeld, die Audi TT dus weleens richting BTCS zou kunnen verdwijnen.
Reply With Quote
  #3  
Old 17-02-2005, 19:03
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by Mark
Dat kan ik dus nergens terug vinden in de reglementen. Wie of wat bepaald in welke categorie een wagen uitkomt? Dus de keuze Toerisme of GT.................
dat staat op de lijst van de toegalten wagens. Die stond op belcar.com en is dus nu niet bereikbaar.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #4  
Old 17-02-2005, 22:55
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by raceboy
dat staat op de lijst van de toegalten wagens. Die stond op belcar.com en is dus nu niet bereikbaar.
Dat wil niet zeggen dat het niet online staat Wat dacht je van www.racb.be => sport => reglement. Als je die lijst zo eens doorloopt kom je wel meer wagens tegen die de kwalificatie GT meekrijgen waarvan ik denk: Huh, wat doen die daar? Wat te denken van een Fiat Barchetta als full-blood GT en de wagen waar de C5-R's schrik van de hebben, de Clio V6

Voor mij persoonlijk is een GT een wagen waren geen grote volumes van worden gemaakt en het neigt naar de status "Supercar" of de duidelijke kenmerken van een sportwagen vertoond. Maar een TT is voor mij persoonlijk een massaprodukt, de ideale wagen voor de tweede miep van de directeur of voor kalende mannen van boven de veertig met een complex

Nu weet ik wel dat mijn kwalificaties voor de keuze GT of Toerisme subjectief zijn. Maar de FIA richtlijn snap ik ook niet helemaal, in ieder geval.......voor mij niet altijd even logisch. Geloof dat de Belcar op dat punt de FIA volgt, wellicht ook een verbeterpuntje voor het nieuwe reglement in 2006....durf anders te zijn

Ach ik kan TT geen ongelijk geven als ze BTCS als mogelijk alternatief zien. Indien daar meer rendement c.q. resultaat te behalen is dan in de klasse GTA van de Belcar dan is de rekensom vlug gemaakt.

Zet ze maar eens op een rijtje:
GT: Corvette C5-R, Chysler Viper, Porsche Bi-Turbo's, Audi TT
Toerisme: BMW's, Seat's, Mini's, Audi TT

Alleen al qua "straatbeeld" past een TT beter in Toerisme dan in GT. My 2 cents
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 17-02-2005 at 23:02.
Reply With Quote
  #5  
Old 18-02-2005, 00:52
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally posted by Mark

Voor mij persoonlijk is een GT een wagen waren geen grote volumes van worden gemaakt en het neigt naar de status "Supercar" of de duidelijke kenmerken van een sportwagen vertoond.

wat dan met de Seat Toledo GT, die in 2003 de 24u van Spa reed? of de BMW M3 GTR, toch ook niet echt een "supercar" te noemen he, en toch ook niet beperkt in volume te noemen
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 18-02-2005, 06:12
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Quote:
Originally posted by marcel
wat dan met de Seat Toledo GT, die in 2003 de 24u van Spa reed? of de BMW M3 GTR, toch ook niet echt een "supercar" te noemen he, en toch ook niet beperkt in volume te noemen
De M3 GTR is toch wel beperkt in volume imho. Tenzij een handvol voor u...
Reply With Quote
  #7  
Old 18-02-2005, 10:03
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
(Ik ken verre van het regelement uit men hoofd), maar is er geen regeld die zegt dat een straatwagen waarvan een racewagen is afgeleid voor maximaal 2 personen (Corvette, Viper, Porsche, ...) een GT is. En dat een straatwagen waarvan een race wagen is afgeleid voor meer dan 2 personen (BMW, Ford, audi, Seat, ...) een Toerisme wagen is.

Daarom is het dus overduidelijk voor mij dat de Audi TT een echte volwaardige toerisme wagen is, aangezien een audi TT volgens z'n homologatie een 2+1 is.

Maarja, een BMW, Ford, Seat, ... zijn dan wel 2+2 en daar wringt natuurlijk het schoentje...

Maar volgens mij is de regeld zoals ik hem hierboven beschreef, en zou de TT al in 2004 in Toerisme moeten gereden hebben. Maarja wie ben ik
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 18-02-2005 at 11:14.
Reply With Quote
  #8  
Old 18-02-2005, 15:28
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally posted by Scapa
De M3 GTR is toch wel beperkt in volume imho. Tenzij een handvol voor u...
maar hij is gebaseerd op de M3 he.
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 18-02-2005, 16:03
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by marcel
maar hij is gebaseerd op de M3 he.
Evenveel gebaseerd op de M3 als op een 318i Chassis is hetzelfde en daar blijft het ook bij.
Reply With Quote
  #10  
Old 18-02-2005, 16:34
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Hasselt
Posts: 1,525
Quote:
Originally posted by marcel
maar hij is gebaseerd op de M3 he.
De M3 GTR racecar is gebaseerd op... de M3 GTR. Ik dacht dat de geproduceerde wagens door de fabriek direct gekocht geweest zijn of iets in die aard? Scapa weet hier ongetwijfeld meer over .

Reply With Quote
  #11  
Old 18-02-2005, 18:49
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by R@ce@holiC
De M3 GTR racecar is gebaseerd op... de M3 GTR. Ik dacht dat de geproduceerde wagens door de fabriek direct gekocht geweest zijn of iets in die aard? Scapa weet hier ongetwijfeld meer over .
Net andersom Eerst was er de raceversie en toen pas een straatversie.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #12  
Old 18-02-2005, 18:50
pipo's Avatar
pipo pipo is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 191
Quote:
Originally posted by R@ce@holiC
De M3 GTR racecar is gebaseerd op... de M3 GTR. Ik dacht dat de geproduceerde wagens door de fabriek direct gekocht geweest zijn of iets in die aard? Scapa weet hier ongetwijfeld meer over .

De M3 GTR is gewoon een homologatiemodel om de wagen als internationale GT gehomologeerd te krijgen, maar dit is mislukt. . Alleen door een typisch Belgische oplossing konden ze verleden jaar in Spa meedoen.
Reply With Quote
  #13  
Old 24-02-2005, 23:02
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Ivm met een klein technisch probleempje op verzoek het volgende bericht:

Quote:
Originally posted by TTke

Voor dit seizoen hebben ze terug een aanvraag ingestuurd, en dit op 1 december 2004. Tot op heden kregen ze nog geen enkele reaktie, nog geen bericht dat de aanvraag is toegekomen en/of gaat besproken worden. Nope, noppes, niks. . Zelfs niet na nog 2 schriftelijke herinneringen aan het adres van de organisatie. Dat wil dus zeggen dat er binnen een paar dagen 3 maanden verstreken zijn zonder ook maar één teken van leven. Dus 3 weken voor de eerste wedstrijdweek. Kwa basisvorm van beleefdheid kan dat al tellen. Blijkbaar zitten ze niet veel in met hun klanten.

Met vriendelijke groeten
TTke
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #14  
Old 28-02-2005, 18:31
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Jawadde, vriendelijke organisatie is anders.
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 11-03-2005, 19:09
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Woensdagavond is de beslissing gevallen. Ze moeten terug een jaar in GTA gaan rijden. Volgens Marc Martens is het wel degelijk een Toerisme wagen maar volgens het belcarprincipe moet de TT toch uitkomen in GTA. Begrijpen wie begrijpen kan.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.