View Single Post
  #33  
Old 10-08-2011, 20:37
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Een van de zaken waar ik nog tegen op zag was de voorruit. Deze heeft op alle foto's een zwarte rand rondom. Echter zaten er bij de kit geen mooie afplakvormen om deze te schilderen. Dan heb ik dus maar de bekende blauwe 3M tape gepakt, deze nog dunner gemaakt (qua breedte dus) en voorzichtig langs het randje geplakt. Hierbij was het zaak om over de hele linie ongeveer dezelfde afstand tot de rand te houden. Daarna werd de andere kant geheel, en alles binnen de blauwe tape bedekt met Tamiya-tape.



Vervolgens werden er met de airbrush vele dunne zwarte laagjes gespoten totdat deze dekkend was. Na het verwijderen van de tape (een kwartiertje later) was het resultaat wat mij betreft zeer bevredigend!


Tenslotte heb ik nog de 2 decals op de voorlichten geplaatst. Deze stellen tape voor waarmee stukken doorzichtig plastic over het glas werd vastgehouden. Dit om steenslag en vuil tegen te gaan gedurende het eerste gedeelte van de race tot aan de nacht. Wanneer het donker werd zouden deze stukken dan gemakkelijk verwijderd kunnen worden en had men mooie schone lampen. Op onderstaande foto heb ik de voorruit ook even gedryfit om te kijken hoe het zou staan, deze zal later nog vastgezet worden.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	porsche_917k_30.jpg
Views:	1142
Size:	121.7 KB
ID:	23223   Click image for larger version

Name:	porsche_917k_31.jpg
Views:	1118
Size:	89.3 KB
ID:	23224   Click image for larger version

Name:	porsche_917k_32.jpg
Views:	1182
Size:	138.0 KB
ID:	23225  
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote