View Single Post
  #27  
Old 03-07-2011, 13:00
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Zoals sommigen hebben kunnen zien bij de laatste meeting is er wel een serieus probleem opgedoken bij de bouw van deze Porsche: na het plaatsen van de wielen bleek dat de wagen schever was dan ik al vreesde Hierdoor staat'ie nu dus te waggelen op 3 wielen in plaats van 4.... Naar een oplossing heb ik nog niet gekeken, wel is duidelijk dat probleem links-achter zit. Wordt vervolgd!
Voordat ik verder wilde gaan met de bouw wilde ik eerst bovenstaand probleem opgelost hebben. En dat is gelukt

Eerst heb ik de upright verwijderd en na wat passen en meten had ik een oplossing. Aan de onderzijde heb ik een stukje plastic-card geplakt (zie eerste foto, groene pijl) hierdoor zal het wiel dus net wat hoger komen te staan en zullen de 4 wielen weer gelijk staan. Het onderdeel dat de upright aan de bovenzijde aan het chassis bevond kwam ook zonder problemen los en zit nu zelfs beter dan voorheen (wat ook al aangeeft dat het geheel niet helemaal recht is).

De 2e foto toont het geheel nadat de upright weer op z'n plek gezet was. Daarna heb ik een en ander bijgewerkt met verf en zie je dus bijna niets meer van deze correctie, zeker niet als het wiel ook geplaatst is!



Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	porsche_917k_26.jpg
Views:	1029
Size:	133.3 KB
ID:	22750   Click image for larger version

Name:	porsche_917k_27.jpg
Views:	1072
Size:	151.1 KB
ID:	22751  
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote