View Single Post
  #3  
Old 21-07-2015, 20:59
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Vervolgens begin ik aan de samenbouw van het kader. De bouwbeschrijving suggereert dat je eerst de motor samenbouwt, inclusief de cilinders, en dat je dan de motor tussen de beide helften van het kader kleeft. Maar dan kan je de kleefnaden van het kader natuurlijk niet meer wegwerken en bijspuiten zonder de motor te raken. Dus opteer ik voor een andere aanpak: eerst bouw ik het volledige kader samen, en boor ik de verbindingspennetjes voor de motor uit. Daarna wordt het kader proper opgeschuurd en zwart gelakt.
Daarna bouw ik het motorblok samen en bouw ik het in het kader in met behulp van metalen boutjes (groene pijlen). De cilinders heb ik er nog niet aan bevestigd omdat het blok anders niet meer tussen het kader past. Maar eens het blok geweatherd is en vast op zijn plaats zit kan ik gemakkelijk de cilinders aanbrengen.



Daarna doe ik een dryfit met de tank en de steun voor het zadel om te zien of alles nog mooi op zijn plaats zit. De ligplaatsen voor de steunen van de tank heb ik een beetje moeten aanpassen omdat de tank anders niet mooi horizontaal zat, maar dat was vlug verholpen.



Wordt vervolgd.
Attached Images
File Type: jpg 1978_bmw_r100s_02.jpg (413.3 KB, 2423 views)
File Type: jpg 1978_bmw_r100s_03.jpg (424.9 KB, 2447 views)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote