View Single Post
  #11  
Old 01-01-2009, 18:28
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Afgelopen dagen heb ik nog wat werk kunnen verrichten aan deze Impreza. Ten eerste ben ik verder gegaan met het interieur. De achterbank had ik al uitgezaagd, nu is deze ook vervangen. De stoelsteunen heb ik ook verwijderd, deze waren volledig ongeschikt voor de kuipstoelen die ik erin ga plaatsen. En er is een begin gemaakt aan de rolkooi.


In de startpost gaf ik aan dat ik mogelijk de ophanging nog zou moeten ophogen. Na wat meetwerk en vergelijken met referentiefoto's bleek dit onvermijdelijk... Helaas is de ophanging van deze kit zeeer simpel en eigenlijk waardeloos als je 'm wil ophogen. Ik kan 'm wel weghalen, maar waar vervang ik het dan mee? Gelukkig bedacht ik me dat de Focus die ik afgelopen jaar gebouwd heb een volledig nieuwe ophanging kreeg uit de transkit van Renaissance en ik dus nog 4 gravel-veerpoten over heb

Eerst even een foto van de originele situatie. Ik ga de veerpoot zelf helemaal uitboren van boven af (langs de rode cirkellijn) en de draagarm met de upright ga ik grotendeels wegzagen (ongeveer langs de rode lijn).


Het resultaat is dan dit:


Om straks de nieuwe veerpoot te kunnen plaatsen heb ik een stukje plastic op maat gesneden en voorzien van een gat en in het chassis geplaatst.


Tenslotte nog even wat over de veerpoot. Als ik deze ongewijzigd zou gebruiken zouden de wielen teveel naar buiten komen te staan. Om dit te ondervangen heb ik dus het gedeelte tussen de 2 rode lijnen verwijderd en de 2 losse delen weer aan elkaar gelijmd.


Tot zover de voorwielophanging, nu nog iets bedenken voor achter...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	impreza_sti_grn_pbnz_04.jpg
Views:	2588
Size:	136.5 KB
ID:	12360   Click image for larger version

Name:	impreza_sti_grn_pbnz_05.jpg
Views:	2545
Size:	165.3 KB
ID:	12361   Click image for larger version

Name:	impreza_sti_grn_pbnz_06.jpg
Views:	2495
Size:	146.3 KB
ID:	12362   Click image for larger version

Name:	impreza_sti_grn_pbnz_07.jpg
Views:	2535
Size:	92.3 KB
ID:	12363   Click image for larger version

Name:	impreza_sti_grn_pbnz_08.jpg
Views:	2453
Size:	114.0 KB
ID:	12364  

__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote