View Single Post
  #1  
Old 07-02-2007, 19:21
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Fiat 500 - CARS - Luigi - SPECIAL

Tijd om aan een nieuw projectje te beginnen. Het is geen normale bouw. De zoon hier is gek van dit kleine autootje: LUIGI van CARS. Aangezien Tamiya een Fiat 500 uitgebracht heeft, leek het me fun deze eens na te bouwen. Ideaal als tussendoortje...

Dit had ik nodig:



Dit is wat het moet worden:



Eerst moest ik op zoek naar het correcte kleur. Tamiya gaf allerlei basiskleuren, maar geen gepast geel. Na wat googlen en een afdrukje vond ik in de winkel het best passende kleur (denk ik): RAL 1014 Ivory Glossy (Ivoorglans) Ook bracht ik een bus primer mee (wel grijs...)

De wagen heeft (ongelooflijk maar waar) een motor!! Toch wil de kleine hier dat de koffer dicht is. Dat is ook zo in Cars, dus geen motor... Ook het interieur valt weg aangezien dit wagentje een chauffeur op zichzelf is. De ramen moeten wel dichtgemaakt worden. Ook moet ik een mondje en ogen creëren.

Het lijkt dus heel eenvoudig maar er is nogal wat werk aan. Te beginnen met het verplaatsen van de voorste bumper die te hoog staat. Gaatjes toe met putty en twee nieuwe boren dus. Gelukkig heb ik nu enkele miniboortjes van Moggot en Bora (modelbrouwers.nl) gekregen. Ik kan ze dus al goed gebruiken...

Alle commentaar, hulp en tips zijn welkom !!
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote