View Single Post
  #1  
Old 05-05-2010, 19:08
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Peugeot 207 S2000 - Ieper 2009 - Kris Meeke - Domino - 1/24

Hierbij het begin van het bouwverslag van de Peugeot 207 S2000 waarmee Kris Meeke en Paul Nagle de rally van Ieper 2009 wonnen. Dit was de 5 ronde van het IRC dat jaar. Het was de 3e overwinning voor Meeke en hij zou uiteindelijk ook de titel pakken Enige tijd geleden plaatste ik al een review van deze kit (hier) en nu is het dan tijd om er aan te beginnen.

Het gaat dus om deze wagen:


Deze bouw zal redelijk recht-uit-de-doos uitgevoerd worden. Ik zal hoogstens wat extra bekabeling en de correcte antennes e.d. aanbrengen. Ik ben begonnen met het bouwen van de rolkooi. Het hele voorste gedeelte is uit 1 deel en behoeft behoorlijk wat schuurwerk. Het achterste deel zijn allemaal losse delen. Zoals te zien is, heb ik hier en daar wat eigen stukjes plastic gebruikt in plaats van de resin stukken.


Verder werd de body gewassen met zeep en gecontroleerd op zeepbelletjes. Deze beperkten zicht tot slechts een aantal kleinere aan de onderzijde. De naden werden ook al uitgekrast.


Inmiddels hebben de body, de rolkooi en het "chassis" ook al een laag grijze primer gehad zoda goed zichtbaar werd waar zich nog foutjes bevonden. Tevens ben ik nog bezig om de rolkooi bij te schuren zodat de body ook goed op het chassis past, want dat gaat nu nog niet goed... Zodra alles goed past zal ik de gaten voor de assen gaan boren. Uiteraard zullen daar dan de foto's van volgen hier.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	04_ieper_01.jpg
Views:	2278
Size:	124.3 KB
ID:	17796   Click image for larger version

Name:	peugeot_207_meeke_01.jpg
Views:	2215
Size:	105.8 KB
ID:	17797   Click image for larger version

Name:	peugeot_207_meeke_02.jpg
Views:	4966
Size:	93.0 KB
ID:	17798  
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote