View Single Post
  #8  
Old 22-11-2006, 11:03
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mol
Posts: 430
Dit is inderdaad zeer spijtig nieuws, maar ik las net op een Nederlandse website (autoweek.nl) dat Volkswagen in Duitsland op termijn maar liefst nog eens 20.000 gaat schrappen! Het is makkelijk gezegd als je er zelf niets mee te maken hebt, maar ook ik ben er van overtuigd dat op termijn alles terug op z'n pootjes gaat terechtkomen. Verschillende onderleveranciers lieten al verstaan dat ze mogelijk met andere (auto)fabrikanten kunnen gaan samenwerken (en dat de geschatte aantallen ontslagen hierdoor in de praktijk heel wat lager zullen zijn). Ook de NMBS heeft al laten weten dat men dit en volgend jaar nog heel wat vacatures gaat hebben voor technisch personeel.

Het is natuurlijk wel zo makkelijk om de beschuldigende vinger op te steken naar de directie van VW, maar ergens zijn wij als consument ook de schuldigen. We willen allemaal een zo goed mogelijk product en liefst nog tegen een zo laag mogelijke prijs, en dan heb ik het natuurlijk niet alleen over auto's. Een andere oorzaak is hierboven reeds aangegeven, de nieuwe modellen (en dan vooral de Golf) verkopen niet zoals men verwacht had.

Goed, VW heeft jaren geleden misschien wat veel dure aankopen gedaan (Lamborghini, Bentley, Bugatti) en geld geïnvesteerd in geflopte of niet-winstgevende projecten (Pheaton, Veyron) maar vergeet niet dat deze merken de laatste jaren winst draaien en dat de r&d onkosten voor bv. de Veyron zichzelf op langere termijn kunnen terugverdienen. Ik kan me goed voorstellen dat men met het ontwikkelen van de speciale, supersterke DSG-versnellingsbak van de Veyron heel wat geleerd heeft over die technologie.
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2
Reply With Quote