View Single Post
  #5  
Old 19-10-2014, 14:59
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Hmmm, ik denk dat ik die caravan maar achterwege ga laten, die is niet echt gunstig voor de aerodynamica

OK, daar gaan we dan met de correctie-werken

Eerst werd de hoofdsteun aangepast. Hier werden aan beide zijden dunnen stukjes plastic gelijmd. Er werd al wat putty overheen gesmeerd welke na droging opgeschuurd werd. Meer is nog wel nodig.


Dan de spannendste werken: de monocoque. De kit zit zodanig in elkaar dat de onderste wishbones van de ophanging uit 1 deel bestaat dat tussen het onderste en bovenste deel moeten worden geklemd. Maar dat gaat dus niet lukken als ik eerst deze 2 delen op elkaar ga lijmen. Daarom werden er 2 stukjes plastic geplaatst waartussen de in 2 delen gesplitste ophanging precies gaan passen wanneer ik ze door de monocoque steek. Daarna kunnen ze worden vastgezet met kleine stukjes plastic buis (rode pijl). Tevens heb ik nog een lelijke inham welke waarschijnlijk nodig was voor de gietmal opgevuld met een strookje plastic (zie groene pijl).


Vervolgens werd de bodem in een aantal delen gezaagd en werd er alvast een M4-moer ingebouwd om later de kit vast te kunnen maken op een ondergrond.


Waarschijnlijk vragen sommigen zich af waarom de ondergrond in 3 delen werd gezaagd, met name het kleine deel in het midden ziet er vreemd uit. Welnu dit is nodig omdat anders de stoel niet meer in de monocoque geplaatst kan worden. Op deze manier past deze er nog precies in:


En dan nog even zoals het er uitziet wanneer alles weer op z'n plek wordt gelegd (dryfit!):
Attached Images
File Type: jpg lolat93_02.jpg (143.2 KB, 1766 views)
File Type: jpg lolat93_03.jpg (123.7 KB, 1774 views)
File Type: jpg lolat93_04.jpg (106.0 KB, 1752 views)
File Type: jpg lolat93_05.jpg (123.7 KB, 1712 views)
File Type: jpg lolat93_06.jpg (114.3 KB, 1734 views)
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote