View Single Post
  #1  
Old 21-11-2012, 10:54
wouter-1981 wouter-1981 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2012
Location: Oostvlaanderen
Posts: 2
modelbouwwinkel gent: model battalion

hoi, ik ben nieuw hier op de forum en wil onmiddelijk eens een kleine discussie starten met iets dat ik dit weekend gehoord heb i.v.m. model battalion.
Deze winkel staat op het randje om te stoppen. Momenteel is er een uitverkoop en de winkel zou sluiten over een maand of 6 tenzij het de volgende maanden wat beter wordt. Ik vind het nogal spijtig aangezien dit de enige winkel is centrum Gent en nog zo'n klein gezellig modelwinkeltje is. De reden van de sluiting zijn bekend: de moeilijk economische tijden en dat het als 1 manzaakje onmogelijk is om tegen de grote webshops te concureren. De mens werkt 12u per dag, slaapt in zijn winkel tussen de dozen, heeft geen auto,... en raakt kantje boord rond. We kunnen allemaal wijzen naar de politiek, de moeilijke tijden,... en het daar op steken, maar zijn wij ook niet wat schuldig? Wij bestellen zoveel online, dikwijls uit het buitenland, dat we de kleine winkels hier vergeten? Online bestellen is dikwijls goedkoper, en eenvoudiger, maar zou het soms niet beter zijn om wat extra te betalen en lokale economie te steunen?
Ik ga de volgende maanden toch mijn best doen en voor ik iets online ga bestellen, eerst daar eens passeren en kijken wat hij heeft, maar ik ben curieus wat andere hier van denken.

gr
W
Reply With Quote