View Single Post
  #1  
Old 16-08-2016, 20:17
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Škoda Fabia S2000 - Hayden Paddon/John Kennard - New Zealand 2012 - Belkits - 1/24

Al meer dan een jaar geleden kwam ik op het idee om de Škoda Fabia te bouwen waarmee Hayden Paddon en John Kennard de S2000 klasse wonnen in hun thuis-rally, Rally New Zealand (2012). Bijna precies een jaar geleden, in de aanloop naar de Rallye Deutschland, sprak ik met Hayden en John zelf en hebben zij beiden al de bodemplaat waarop deze wagen komt te staan van hun handtekening voorzien. Daarna was het dus aan mij om nog "even" de wagen te bouwen. Het gaat dus om de volgende wagen:



Het grootste probleem bleek zoals wel vaker de decals te zijn. Ik heb een decalset van Racing Decals 43 voor de rally Portugal van datzelfde jaar die er veel op lijkt. Het werd dus zaak om de missende of foute decals zelf te gaan tekenen. Ik ben toen begonnen met het mezelf aanleren van vector-tekenen en zo goede kwaliteit decals te kunnen ontwerpen. Het volgende screenshot toont min of meer het uiteindelijke resultaat. Deze zijn inmiddels ook al afgedrukt door de bij velen wel bekende Jan-Willem.


Dat was vlak voor mijn vakantie bijna 2 maanden geleden. Daarna ben ik rustig begonnen met het bouwen van de wagen. Naast de kit van Belkits voor de Fabia zelf, maak ik ook gebruik van de gravel-transkit en een PE setje.

Eerst werd het interieur aangepakt. De pedalen en voetsteunen aan beide zijden werden vervangen door PE en geplaatst. Let ook goed op de bodemplaat die eerst zwart is gespoten waarna er zilver overheen ging. Hierbij heb ik express de "diepere" delen niet dekkend gespoten om een extra schaduw-effect te krijgen.



Ook het dashboard werd al aangepakt. Deze werd voorzien van structuur en werd zwart gespoten. Daarna werden de 2 decals gezet en heb ik 'm gedrybrushed. Tenslotte werd er een matte vernis overheen gespoten om de decals en de drybrush te beschermen. Voor de goede kenners van deze kit; er "mist" inderdaad een onderdeel midden voor de rijder waarop de versnelling te zien is. Deze was echter niet aanwezig op deze specifiek Fabia. er komt nog wel iets anders voor in de plaats van PE. Deze moet echter nog gespoten worden en kan daarna nog geplaatst worden.

Attached Images
File Type: jpg fabia_paddon_nz12_00.jpg (192.8 KB, 1977 views)
File Type: jpg fabia_paddon_nz12_01.jpg (173.3 KB, 1807 views)
File Type: jpg fabia_paddon_nz12_02.jpg (236.0 KB, 1801 views)
File Type: jpg fabia_paddon_nz12_03.jpg (207.0 KB, 1810 views)
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."

Last edited by TvD; 17-08-2016 at 08:26.
Reply With Quote