View Single Post
  #1  
Old 26-05-2007, 10:01
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Subaru Impreza '98 - Rally NZ 1999 - Possum Bourne - Tamiya - 1/24

Naast de Peugeot 307 en de Lancer WRC05 ben ik ook nog in de weer om de volgende auto te bouwen:



Het is de Subaru Impreza WRC die de Nieuw-Zeelander Possum Bourne in 1999 gebruikte om 5e te worden tijdens de WK rally van Nieuw-Zeeland. Een behoorlijke prestatie als privateer.

Als basis gebruik ik hiervoor:
de Subaru Impreza WRC Safari:


+ de decalset van Studio27


+ de PE-set van Scale Motorsport:


Nu zijn er echter wat onvolkomenheden aan de Tamiya kit: de body is eigenlijk een 1997 body met 2 dakklepjes; in de loop van 1998 werden deze allemaal weggehaald en vervangen door 1 grote luchthapper (scoop). Tamiya heeft hier wel een kit voor, maar die is weer een asfalt versie die te laag op z'n wielen staat. Nadeel van de Safari kit is tevens dat hij eigenlijk te hoog op z'n wielen staat ten opzichte van "normale" gravel-rally's. Hoe dan ook zal ik de ophanging verlagen.

Ook voor deze auto heb ik eerst referentie-materiaal gezocht... al was dat in dit geval extreem gemakkelijk omdat ik iemand ken die deze auto heeft Die auto heb ik dus redelijk uitgebreid kunnen fotograferen; het resultaat staat op m'n site: http://photos.keepturningleft.com en dan de sectie "Reference Pictures".

Maar goed, de foto's:

1. De originele voor-ophaning:


2. De ophanging na een aanvaring met een zaag en een boor. Tevens zijn hier de weggezaagde delen weer bijgebouwd.


3. Even dryfitten van de voorwielophanging. Als je heel goed kijkt kan je nog zien dat waar de veerpoten ingekort zijn (zie gele cirkel).


4. Daarna is de achterwielophanging ook tegen een zaag en boor aangelopen:


5. En ook hier even dryfitten:


zie verder 2e posting.
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote