View Single Post
  #1  
Old 09-01-2014, 13:19
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Harley Davidson WLA - MiniArt - 1/35

Zo, en dan nu even iets compleet anders! Ik ga me wagen aan een motor! of eigenlijk een motorTJE, want het is nogal een kleine. Het is een Harley Davidson WLA op schaal 1/35 van MiniArt:


De WLA is een militaire variant (De "A" staat voor Army) van de burger-WL en heeft een 740cc flathead blok en een hard-tail frame (ongeveerd dus!). Er zijn ongeveer 90.000 exemplaren gebouwd tijdens de oorlog. Zeer ongebruikelijk is de type indicatie van deze WLA's. Alle motoren die na 7 december 1941 (de aanval op Pearl Harbor) zijn gebouwd hebben serienummers gekregen waaruit blijkt dat ze in 1942 zijn gebouwd, ongeacht het werkelijke jaar dat ze gebouwd zijn. Deze motoren zijn dus ook bekend als 42WLA's.

De kit bevat 1 gietraam in grijs, 1 klein gietraam met doorzichtige onderdelen en 1 PE fret. Totaal zitten er aan dit modelletje 108 onderdelen! Tevens zit er een klein velletje met decals bij. Zelf heb ik van het merk Archer nog een wat "decals" erbij gekocht voor de instrumenten, die op het origineel zijn niet echt goed zullen we maar zeggen. Voor foto's van de inhoud verwijs ik naar de site van Armorama.

De eerste foto toont het frame links en de cylinderkoppen rechts van het 1 eurocent muntje. De 2 koppen zijn overigens al opgebouwd uit 3 onderdelen elk.


Na een uurtje was het frame aangekleed met 18 onderdelen:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	107764-b.jpg
Views:	1447
Size:	45.2 KB
ID:	28836   Click image for larger version

Name:	harley_wla_01.jpg
Views:	1391
Size:	154.2 KB
ID:	28837   Click image for larger version

Name:	harley_wla_02.jpg
Views:	1387
Size:	146.7 KB
ID:	28838  
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote