View Single Post
  #1  
Old 05-05-2007, 19:34
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Mitsubishi Lancer WRC '05 - Deutschland Rally - Gigi Galli - Tamiya - 1/24

Naast de 307 ben ik met nog 2 brouwsels bezig; 1 daarvan is de Mitsubishi Lancer WRC '05 waarmee Gigi Galli de Deutschland Rally in 2005 reed:


Ik gebruik hiervoor de Tamiya Lancer evo VII:


en de Studio27 Transkit:


De transkit bevat onder andere een nieuwe neus een bak witmetalen onderdelen (stoelen, achtervleugel, remschijven, velgen etc) en 2 decalvellen. Voor een complete beschrijving van de transkit kan je hier een kit-review vinden.

In de afgelopen maanden ben ik ook bezig geweest om zoveel mogelijk detailfoto's van deze auto te vinden. Inmiddels heb ik er redelijk wat gevonden (zie http://photos.keepturningleft.com hiervoor). Ook kwam dit magazine heel erg goed van toepassing:

Hierin wordt de Lancer uitgebreid getoond in de fabriek.

Na het bekijken van de het referentiemateriaal en een aantal b(r)ouwverslagen op verscheidene fora kwam ik tot de conclusie dat het samenvoegen van de kit en de transkit niet genoeg was voor mij. Er zijn te veel details die in mijn ogen niet zouden kloppen. Een kleine, niet volledige, opsomming hiervan:
- rolkooi.... de kooi in de doos wijkt heel erg veel af van de "echte" kooi, die wordt dus onder handen genomen.
- de middenconsole, of eigenlijk de tunnel is gewoon "recht" in de kit en heeft afgevlakte randen in de echte auto. Zoiets zeg maar:
Code:
fout     goed
 ____     ____
|    |   /    \
|    |   |    |
- het dashboard bij de navigator bevat in de kit een monitor... die is in de echte auto echter los onder het dashboard geplaatst.
- de linker en rechter achterpanelen zijn anders gevormd. dit is op te lossen door een en ander op te vullen.

Ok, de foto's van het werk tot nu:
1. De oude neus is eraf gezaagd en de nieuwe staat klaar:


2. Even een dryfit:


3. De neus gemonteerd. Tevens zijn de achterpanelen ook "opgevuld". (moeilijk te zien...).


4. De zwaar aangepaste rolkooi tot nu toe. Alleen de zijkanten en de achterste dwarsbalk boven zijn origineel, de rest is gescratched.


5. het chassis. Naast de middentunnel is ook het gat voor het achterwiel dichtgemaakt. Het wiel zal er boven op komen te liggen samen met de brandstoftank.


6. En een close-up van de middentunnel. Let wel; deze is pas vandaag tot zover gekomen; gaten moeten nog opgevuld worden en daarna moet alles nog netjes geschuurd worden.
Attached Images
File Type: jpg lancerwrc_01.jpg (94.4 KB, 706 views)
File Type: jpg lancerwrc_02.jpg (87.9 KB, 619 views)
File Type: jpg lancerwrc_04.jpg (53.3 KB, 635 views)
File Type: jpg lancerwrc_05.jpg (43.1 KB, 656 views)
File Type: jpg lancerwrc_06.jpg (50.9 KB, 647 views)
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."

Last edited by TvD; 28-08-2018 at 19:08.
Reply With Quote