View Single Post
  #13  
Old 03-03-2014, 22:55
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Na dagenlang schuren en polijsten heb ik weer iets om jullie te tonen.
Op foto 1 zie je een algemene stand van zaken.



Grosso modo kunnen we zeggen dat :
- de ruitomlijstingen voor de zijruiten van het model zijn weggeschuurd wegens onvolkomenheden op de resin body die te moeilijk bleken te repareren,
- voor de zij- en achterruit heb ik het risico niet genomen om ze weg te schuren omdat vooral de voorste stijlen dan wel erg dun zouden worden. Daarbij moest ik nieuwe omlijstingen voorzien uit messing die wegens de gebogen vorm vrijwel zeker voor pasproblemen zouden zorgen.
- de optie om een mal te maken voor de ruiten is opgegeven. Na wat denkwerk met enkele collega's en de beslissing om een ander materiaal te gebruiken voor de ruiten is voor een andere oplossing gekozen.
- deurklinken die door onze Patrick werden afgegoten (van een BMW godbetert ...) blijken een perfecte vervanging te zijn voor de originele.
- de logo's '404' en 'Peugeot' die in zilver werden geprint zijn in mijn ogen een mega-succes !!

Allee, we zijn weer vertrokken.

De ruitomlijstingen zijn in feite messingplaten van 0,8mm die in de juiste vorm werden gezaagd. Je boort dan enkele gaten in het middenvlak en je kan de binnenste uitsparing uitzagen. Met een vijl breng je alles mooi in vorm. Uiteindelijk zullen deze kaders een zilverkleurig likske verf krijgen. De ruiten worden gewoon langs de binnenkant er aan vast gelijmd.

De deurklinken zijn qua vorm zo goed als identiek aan die van een Peugeot. Die kunnen perfect dienen. Waarvoor dank aan Patrick!







Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC18900.JPG
Views:	976
Size:	186.7 KB
ID:	29239   Click image for larger version

Name:	DSC18905.JPG
Views:	970
Size:	141.1 KB
ID:	29240   Click image for larger version

Name:	DSC18902.JPG
Views:	960
Size:	138.9 KB
ID:	29241   Click image for larger version

Name:	DSC18907.JPG
Views:	981
Size:	164.2 KB
ID:	29242   Click image for larger version

Name:	DSC18904.JPG
Views:	992
Size:	115.0 KB
ID:	29243  

__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote