View Single Post
  #3  
Old 31-05-2010, 06:56
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Luigi View Post
Is het heel zeker dat dat foto 16 tijdens Le Mans genomen is? Ik heb een foto van de race waar de belettering toch net iets anders is...
Absoluut! Behalve door de bron waaruit ik de foto gehaald heb (en die ik niet kan prijsgeven) wordt dit bevestigd door de gele stickers op het dak, die typisch zijn voor de 24 uur van Le Mans. Maar laat je niet misleiden door afwijkende belettering voor wat Le Mans betreft, want vergeet niet dat dit een race is die eigenlijk al begint op maandagmorgen vóór het raceweekend, tijdens de scrutineering. Daarna zijn er de kwalificaties op woensdag en donderdag, en de race tijdens het weekend. Ik ben zelf al een paar keer in Le Mans geweest, en 2 keer als 'team-insider', en ik kan je bevestigen dat er gedurende die week nog menig sponsorcontract afgesloten kan worden en dat bijgevolg de livery gedurende de week vóór het raceweekend regelmatig kan veranderen... De foto's die wij gebruikt hebben en die jij in je bezit hebt kunnen dus wel degelijk verschillen als ze op verschillende dagen genomen zijn...

In dit verband een kleine anecdote: toen we met De Paddock in 2002 Le Mans bezochten, kregen we de kans om Anthony Kumpen te spreken nét voor de start van de race. We hadden enkele 'De Paddock'-stickers laten maken en vroegen aan Anthony of die niet ergens op zijn Viper mochten gekleefd worden, al was het maar om achteraf te kunnen zeggen dat De Paddock op een LeMans deelnemer gestaan heeft. Anthony vond dat een prima idee, en zocht een prominent plekje voor onze stickers die zo'n 10cmx5cm groot waren. Hij besliste om de sponsor die op de spiegels stond te verwijderen ("die heeft toch niet betaald" waren zijn woorden) en er onze De Paddock stickers op te kleven (wij hebben ook wel niet betaald als sponsor maar we stonden op goede voet met Anthony). En zo kan je sedertdien gemakkelijk herkennen of een foto van de Viper uit 2002 vóór of na de kwalificaties genomen is: staan er geen De Paddock stickers op, is de foto genomen tijdens de kwalificaties, staan er wel De Paddock stickers op is hij genomen tijdens de race zelf... Trouwens, het merk Ixo heeft de Viper op schaal 1/43 uitgebracht en zich gebaseerd op de wagen tijdens de race, wat betekent dat ook het model onze sponsoring draagt! Het is wel niet leesbaar op het schaalmodel, maar het staat er op!

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 31-05-2010 at 09:57.
Reply With Quote