View Single Post
  #5  
Old 09-02-2009, 16:14
HF_INTEGRALE's Avatar
HF_INTEGRALE HF_INTEGRALE is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: In Flanders Fields
Posts: 365
PayPal Problems

Momenteel maak ik net hetzelfde mee. Eind vorig jaar (nog niet zo lang geleden dus) heb ik een setje Resin-kits verkocht voor de aardige som van ongeveer 450 EUR.
Alles werd netjes verstuurd ! (zoals Gulfie - met de befaamde groene postzegels - dus : zonder tracking, want dat kostte de koper blijkbaar te veel)
De koper (een Fransman uit de Hérault / Languedoc-Roussillon) begint nu moeilijk te doen, omdat hij z'n pakket nog niet gekregen heeft.

Ik verstuur heel regelmatig pakketten met de Post, en eerlijk gezegd heb ik nog nooit een pakket gehad die niet afgeleverd werd.
Soms keerde er wel eens eentje terug (adres onbekend of incorrect) of duurde het inderdaad iets langer, maar niets u om zorgen over te maken.

Ik heb zo'n een donkerbruin vermoeden dat dit pakket wel degelijk werd afgeleverd en dat de koper nu 'claimt' dat hij deze niet heeft ontvangen, wetende dat hij z'n geld toch via PayPal kan recupereren.
Maar probeer dat maar eens te bewijzen.

Bij voorzorg kunt u misschien uw saldo van uw PayPal-rekening laten overschrijven naar uw bankrekening (als het geïnfecteerde bedrag natuurlijk niet geblokkeerd wordt). Volgens mij mogen ze geen bedragen afhalen als het saldo ontoereikend is.

Documenten invullen bij de Post of een claim indien via de Site van de Post heeft totaal geen zin, want ze vergoeden enkel de 'verloren' pakketten die verstuurd worden met Tracking.

Paypal beschermt altijd de koper, en zet de verkoper altijd in de kou.
(Daarom noemen ze het ook zo graag "kopersbescherming", want van "verkopersbescherming" hebben ze nog nooit gehoord)

Resultaat : koper : een mooi setje Resin kits, gratis en voor niks ;
Resultaat : verkoper : nougatbollen en uw kits zijn weg !

'k Ga die brave man in Augustus eens een bezoekje brengen
Regards,
555
__________________
I love the smell of plastic in the morning ...

Last edited by Sennake; 09-02-2009 at 20:50.
Reply With Quote