View Single Post
  #1  
Old 09-02-2009, 14:48
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Angry Paypal ... en hoe correct deze mensen zijn!!!

Eind 2008 verkoop ik via EBAY een object voor €280. De koper, een Italiaan, vraagt naar de verzendingskosten en vindt een verzekerde verzending te hoog. Dus, op zijn EIGEN risico worden de goederen verzonden ZONDER verzekering en ZONDER tracking. Hij betaald via Paypal en niet via Europese overschrijving.

Midden januari 2009 blijkt hij het pakket nog steeds niet ontvangen te hebben en vraagt naar bewijs van verzending. Vermits dit met gewone post verstuurd is (enkel zegels moeten kopen) heb ik geen bewijs. Na lang over en weer mailen besluit ik uiteindelijk hem het voorstel te doen 50% terug te betalen, omdat de negatieve commentaar die hij gegeven heeft me erg dwars zit.

Plots blijk ik door Paypal op het matje geroepen te worden en moet ik:
- of een bewijs van aflevering sturen
- of bewijzen dat het bedrag reeds teruggestort
- of het bedrag terugstorten

Binnen de 72 uur reageren, anders wordt het geschil sowieso in het voordeel van de koper opgelost ...

Ik stuur Paypal alle correspondentie toe waaruit blijkt dat de koper OP EIGEN RISICO de goederen zonder verzekering heeft laten versturen ... en vandaag krijg ik het bericht dat ze mij €299,99 van mijn Paypal rekening afhouden omdat ik de goederen niet verstuurd heb.

Volgens mij wist de koper goed waar hij mee bezig was, anders had hij niet via Paypal betaald en zonder verzekering laten versturen.

Dus, PAYPAL, the safe way to do transaction! Voor de koper wel ja, als verkoper ben je NIET beschermd, ook al heb je alle bewijzen zwart op wit.

Wat moet een mens nu? Ik ga bij de bank een klacht indienen dat deze transactie niet toegestaan is, maar zou ik hiervoor klacht kunnen indienen bij eender welke instantie?

Dus heren ... vermijd PAYPAL als de pest als je geld moet ontvangen maar probeer, na het lezen van deze post, toch eerlijk te blijven en het systeem niet te misbruiken!
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!
Reply With Quote