View Single Post
  #11  
Old 16-07-2006, 14:20
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Dit is enorm moeilijk om in een wettelijk kader te gieten. Er moet met zoveel dingen rekening gehouden worden: de staat van de weg, het weer, het overige verkeer, dag of nacht, ... Zelfs de wagen waarmee wordt gereden is van groot belang bij hoge snelheden. Je kan 160km/u rijden met een kleine stadswagen of harder dan 200km/u met een sportwagen, het gedrag van de wagens is compleet anders. En in de meeste gevallen is de bestuurder de begrenzende factor, niet de wagen.
Wanneer je de maximumsnelheid op bepaalde stukken snelweg zou verhogen dan zouden er met de huidige mentaliteit in België nog altijd snelheidsovertredingen gemaakt worden. En wat met het snelheidsverschil? Stel je voor dat je tegen 160 km/u een vrachtwagen gaat inhalen die 90 km/u rijdt en dat die om één of andere reden op je rijvak komt?
Ik ben het eens met Huudo, in België is zoiets niet mogelijk. Men heeft de infrastructuur niet overal en men moet eerst het volk degelijk leren rijden. Bijvoorbeeld door een voortgezette rijopleiding aan te bieden zoals Pinzie aanhaalt. Ik zie dagelijks genoeg mensen die hun rijbewijs niet waardig zijn. En dan zijn het meestal geen twintigers zoals ik, maar dertigers en veertigers.
__________________
Reply With Quote