View Single Post
  #11  
Old 27-01-2008, 23:38
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Voor mij zonder enige twijfel DE 24 UREN VAN SPA. Deze race was op 3-jarige leeftijd mijn initiatie in de autosport. Een etmaalrace op het mooiste circuit ter wereld met de beste wagens die er in GT1 en GT2 te vinden zijn. De race hangt niet af van de wil van enkele fabrieksteams, en je ziet er ook alleen maar racewagens. (Limousines, campers, minicoopers, jeeps en go-karts niet toegestaan )

Le Mans is allemaal wel leuk, maar geef nu toch toe dat je in bv 2003 of 2004 toch al op voorhand wist wie er ging winnen? Dit jaar reden er in Spa maarliefst 7 verschillende wagens een bepaalde periode op kop. Je ziet er ook tal van premières, zoals de nieuwe Porsche en de BMW in 2006 (al kwam de BMW in extremis niet), dit jaar de Porsches op bio-brandstof, enz...

Waarschijnlijk krijg ik voor deze mening geweldig voor mijn kop, maar het leven gaat verder e


24 van Le Mans is door zijn mythe, de meest overroepen koers op deze aardkloot. Telt voor zo goed als niets mee, enkel voor het prestige, steeds erg voorspelbare winnaars - de McLaren in 1995 als uitzondering om de regel te bevestigen - en het trekt jaar na jaar veel te veel volk. Eigenlijk had deze koers al 50 jaar geleden moeten verboden worden. Al was het maar uit respect voor alle mensen die daar toen het leven in 1 klap gelaten hebben. Ik ken genoeg mensen die er geweest zijn, maar die na een paar keer, toch ook niet meer terug gegaan zijn. Wie zit er bovendien op een 128ste overwinning van Audi te wachten...??

Reply With Quote