View Single Post
  #3  
Old 28-09-2009, 19:33
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Volgens de info die ik vond is deze auto in 1964 in Spa gecrashed (door Van Lysbeth) terwijl de foto bij de vraag de testritten in Le Mans in april 1963 zou tonen... In mei 1963 werd deze wagen zelfs nog 4e bij de 500km van Spa en een week later 5e op de Nürburgring (meerdere bronnen stellen dit)!
Dit klopt. De informatie die ik heb in een boek (dat ik niet ga verklappen) stelt idd dat de wagen ingezet is tijdens de trainingen van Le Mans in 1963, maar dat hij niet ingezet werd in de 24 uur van dat jaar. In de volgende zin staat dan dat hij crashte tijdens de 500km van Spa door van Lysbeth. Het jaartal van die crash staat er niet bij, en ik ben ervan uitgegaan dat het 1963 was, mede door het feit dat de wagen niet ingezet werd in Le Mans. Maar het correcte jaar van de crash is wel degelijk 1964, en dus was dit niet de reden van het niet inzetten van de wagen in Le Mans. Probleem daarbij is dus dat niemand zeker weet wie nu uiteindelijk verantwoordelijk is voor het niet inzetten van de Ferrari in Le Mans 1963, dus we gaan die vraag gewoon annuleren. Dit levert overigens geen enkele verandering op in de tussenstand aangezien niemand het antwoord dat wij wilden zien, opgaf. Maar juist is juist, en je hebt gelijk.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote