View Single Post
  #9  
Old 01-06-2004, 23:15
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: Antwerpen
Posts: 285
Effe een ge-edite repost van 't geen ik in den anderen thread had staan (misschien gij ook Sledge... was een knappe foto).

Vraag 13:

Vraag "gevonden" door de helm van Clay te herkennen. Ik had Ickx/Regazzoni niet zien staan in de uitslag van 1971, anders had ik misschien dat jaar gegokt. Was dus ook niet dezelfde 312PB waar ze in '72 de 1000km van Monza mee wonnen. Jammer maar helaas.

En, ik heb Ottooke echt niet laten afkijken, eerlijk waar!

Ik interpreteerde de tip als een gemengde associatie/initialen tip. Jamaicaanse muziek = reggae wat lijkt op Regga (roepnaam voor Clay Regazzoni), ik nam aan dat Italië verwees naar de Italiaans klinkende familienaam van de man en de hoofdletters J en I dus naar de initialen van Jacky Ickx. Van "Niks van!" dacht ik (achteraf) dat het wel eens op het feit dat Clay eigenlijk een Zwitser is zou kunnen duiden.


Vraag 14:

Ik had onmiddelijk het circuit herkend (al die uurtjes Grand Prix Legends spelen toch nog ergens goed voor) en ik had ook Jacky Ickx in de 512 in de smiezen, de rest was opzoeken. Daar was ik nogal bang voor gezien ik vorig jaar me een ongeluk gezocht heb naar een bepaalde uitslag van de Daytona 24uurs race (toch een iets groter evenement in de VS), maar dat bleek uiteindelijk reuze mee te vallen.

De tip: "winkelstang" is een anagram van Watkins Glen.

Jan.
=---
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi
Reply With Quote