View Single Post
  #1  
Old 21-09-2014, 01:17
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Lotus 79 - J.P. Jarier - Canada GP 1978 - Hasegawa - 1/20

Hallo iedereen,

Eindelijk nog eens de tijd gehad om een WIP op te started. Deze keer is het geen GT3 of Le Mans model, maar terug eens een goeie ouwe F1. Ik gebruik hiervoor de Hasegawa kit. Op het eerste zicht is de kit niet slecht, totdat je alles begint de dryfitten. Alles moet bijgeschuurd worden of aangepast worden, om deze prutsen een beetje passend te krijgen. Maar we zouden geen modelbouwers zijn, mochten we geen problemen kennen he . Ik heb er ook de Hasegawa PE set bij gekocht en de decals zijn van Indycals, alhoewel ik nog niet weet of ik ze ga gebruiken, want heb nog andere liggen ook. Alle vooruit. We zijn dus eerst begonnen met het passen van all onderdelen en hier en daar een beetje veranderingen gemaakt. Ik moet er wel bijvermelden, dat deze al in een gevorderde staat is. Bijna alle onderdelen hebben hun kleur gekregen en moeten alleen nog afgewerkt worden. Eerst ben ik begonnen met het motorblok. De goeie ouwe DFV motor. Eerst werd alles zwart gespoten, om nadien erover te gaan met motip velgen aluminium, nadien weer afgeplakt en de versnellingsbak gespoten met metallic grijs van Tamiya nadien de kleppendeksels voor zien van het Ford loge en de boutjes geverfd met Vallejo zilver. Hier zijn een paar foto's van de gevorderde werken:

De doos + PE set:





Het motorblok in dryfit met versnellingbak:





Ik ben ook begonnen met aanbrengen van de enkele kabeltjes voor de bezine en bougie's



Tot zover deze update. Binnenkort volgt er meer

Oh ja. Bijna nog vergeten. TETTEN. Gene censuur deze keer
__________________
Mvg,
Lesley

Last edited by eyckles; 21-09-2014 at 01:19.
Reply With Quote