View Single Post
  #34  
Old 05-11-2011, 18:00
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Na een lange periode eindelijk weer een update! Waarom moest dat zo lang duren hoor ik je denken? Welnu, ik zat op een punt wat ik eerst fatsoenlijk wilde oplossen voordat ik verder kon. Het ging om de 2 zijkanten van de body. Voordat ik echt verder kon moesten deze op hun plaats gezet worden. Het probleem was echter dat op de linkerzijde een bepaalde detaillering rondom de brandstofvulopenening niet naar mijn goesting was.... In de kit zit een template met een 16-tal gaatjes die over de opening gelegd kan worden, waarna je PE boutjes daar in kan plaatsen:



Alleen lukt het mij niet om de PE-boutjes fatsoenlijk van de plaat af te krijgen zodat ze mooi rond zijn EN krijg ik ze niet mooi geplaatst... Dit bracht dus het hele bouwproces tot stilstand. Gelukkig had ik snel een oplossing bedacht waarbij ik 0.5 mm rivetten wilde gebruiken. Die had ik alleen pas in Nieuwegein waarna ik ook pas zeker wist of de oplossing ging werken. Het resultaat was precies wat ik wilde dus kon ik verder De foto hieronder toont de 2 zijkanten. Bij de bovenste heb ik dus met een 0.5 mm boortje 2 maal 16 gaatjes geboord (mbv het template) waarin de rivetten mooi passen. In de uitvergroting zie je hoe de gaatjes mooi even ver uit elkaar staan. Beide zijden zijn hier al voorzien van decals en een blanke laklaag die nog wel opgepolijst gaat worden.



In de tussentijd heb ik niet helemaal stil gezeten en heb ik wel wat kleine sub-assemblages kunnen maken. Om te beginnen met de uitlaat van de turbine (zie foto hieronder). Deze bestaat uit 2 helften die samengelijmd werden waarna de naad met de bekende bloem-methode werd weggewerkt. Daarna werden de 3 "vinnen" er in geplaatst en het geheel op een "voetje" gezet. De foto toont het punt waarop het geheel in de grijze primer staat.

Daarna heb ik 'm gespoten met een mix van alclad "steel" en "burnt iron". Het resultaat was nog niet helemaal wat ik voor ogen had dus werd er nog wat alcald "exhaust manifold" overheen geneveld. Het resultaat is hieronder te zien:


Vervolgens ben ik verder gegaan met de stoel. Dit is een onderdeel uit 1 stuk dat voorzien werd van een soort leer. De eerste keer was het resultaat niet goed, dus werd de stoel weer ontdaan van het leer en deed ik nog een poging. Deze keer was het resultaat stukken beter:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	lotus56_48a.jpg
Views:	900
Size:	50.2 KB
ID:	23868   Click image for larger version

Name:	lotus56_48.jpg
Views:	848
Size:	132.2 KB
ID:	23869   Click image for larger version

Name:	lotus56_42.jpg
Views:	831
Size:	166.2 KB
ID:	23870   Click image for larger version

Name:	lotus56_45.jpg
Views:	848
Size:	123.9 KB
ID:	23871   Click image for larger version

Name:	lotus56_46.jpg
Views:	999
Size:	142.5 KB
ID:	23872  

__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote