View Single Post
  #57  
Old 10-11-2013, 20:55
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Bedankt voor de info over het boek Eric, daar ga ik toch eens serieus naar kijken.

Intussen heb ik ook nog een beetje kunnen werken aan het model. Eerst werd een (voor mij) storende fout verholpen. Ik had het idee dat het stuur niet helemaal correct gemonteerd stond, iets te veel naar voren gekanteld zeg maar. In een vlaag van intelligentie bedacht ik me dat er in de 917 bijbel van Näher mooie blauwdrukken staan van deze wagen. Hierin staat ook het stuur meegetekend. Vervolgens was het een kwestie van meten om de correcte hoek te bepalen t.o.v. de vlakke vloer. Mijn stuur stond dus inderdaad een stuk schever. Ik heb met enige voorzichtigheid het stuur met de kolom los kunnen krijgen en in een reëlere hoek opnieuw geplaatst. De foto hieronder toont de nieuwe situatie. De rode lijn is ongeveer de stand voor de correctie, de groene is de aangepaste stand. Het verschil is toch wel behoorlijk te noemen....



Vervolgens ben ik begonnen met het voorzichtig er uit zagen van de rechterdeur. Met de nodige voorzichtigheid om het afbreken van het achterste deel te voorkomen is dat aardig gelukt. De volgende stap wordt het maken van de scharnieren.


Op een van de referentiefoto's die ik voor deze build gebruik viel mij verder op dat de opening voor de radiator voorin niet correct was. Ik heb daarom een behoorlijk deel aan de onderzijde weggehaald (het groene vlak toont waar het overtollige stuk zat):
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_66.jpg
Views:	1369
Size:	100.8 KB
ID:	28432   Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_64.jpg
Views:	1321
Size:	101.8 KB
ID:	28433   Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_65.jpg
Views:	1366
Size:	98.8 KB
ID:	28434  
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote