View Single Post
  #1  
Old 02-10-2003, 21:38
Trackfun's Avatar
Trackfun Trackfun is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 100
Question Formule Ford kenners gezocht

Laat ik beginnen mij ff kort voor te stellen.

Circuitrijden is mijn grote passie (maar ik ben geen mechanieker, gebrek aan tijd en kennis). In 1999 een Impreza GTT gekocht. Heb vooral via Eran Racing op Zolder gereden en in het begin ook de Nurburgring. Heeft mij veel plezier en ook veel centen gekost. Remmen, versnellingsbak, banden, etc. Heb de Sub weggedaan eind vorig omdat ik een nieuwe motor wou vermijden en rijd tegenwoordig elke dag "op topsnelheid" met men FF TDCi.

Heb geleerd (de hard way) dat geen enkele straatwagen eigenlijk gebouwd is voor circuit. En dat je hopen geld moet uitgeven voor enkele seconden winst.

Sinds enige tijd de FF1800 en FR1600 websites aan het afschuimen. En de FR1600 laatst nog in Francorchmaps aan het werk gezien. Een Sub/Evo6 rijden daar zo'n 3-3.10 min. Deze bakjes die nieuw de helft kosten gaan dus stukken sneller.

Een FR1600 kan je kopen (ook als particulier bij AXE of Renault zelf) voor om en bij de 22500 a 25000 Euro. Natuurlijk veel geld voor enkele keren per jaar.

Alsdus ben ik op zoek naar een occasie FF1800 om hier aan relatieve low cost ivglm de Subaru mijn passie terug op te nemen (geraak niet van het virus af), maar zou graag in contact komen met mensen die hier vroeger of nu mee gereden hebben/rijden, competitie of hobby.

De vragen zijn heel breed.

Van Diemen vs. andere chassis?
Kostprijs? Welk jaar kopen?
Hoe moeilijk is het rijden met deze eenzitters? Ik ben op Zolder begonnnen aan 2.18 en heb er na een jaartje oefenen zo'n 2 rond uitgekregen? Ook haalbaar met een FF1800?
Makkelijk afstellen (ophanging?)
Kosten om een "ERAN"seizoen Zolder/Francorchmaps te doen aan een dgl. FF: banden, remmen, etc.
Waar op letten bij occasie?
Wat zijn de zwakke plekken? Hoe makkelijk en waar kan je onderdelen vinden? Iemand die mijn bakje in rijconditie kan houden als "bijverdienste"?
Veiligheid?

Ik kijk alvast uit naar jullie reacties.

Groetjes,

Peter
Reply With Quote