View Single Post
  #1  
Old 15-10-2014, 19:37
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Lola T93/00 - Arie Luyendyk - 1993 Indy 500 - Tamiya - 1/20

Een paar weken geleden wist ik deze Tamiya kit voor een zeer zacht prijsje te kopen. Veel van de onderdelen waren al van het gietraam gehaald, maar nog niets was gelijmnd of geverfd! De kit is een redelijke "simpele" kit van Tamiya die zelfs zonder lijm in elkaar gezet kan worden ("Snap-Loc").


De kit is bedoeld om de auto van Raul Boesel te bouwen, maar ik heb toch meer met Arie Luyendyk! Ik zal dus versie gaan bouwen waarmee Arie vanaf Pole position startte in de Indianapolis 500 van 1993 en uiteindelijk als 2e afsloot. De decals hiervoor heb ik van Indycals gekocht, bij mijn weten de enige die hiervoor decals hebben gemaakt.


In principe zal de bouw gewoon volgens het plannetje worden uitgevoerd. Al zal ik wel extra aandacht besteden aan een aantal "foutjes" in de kit. De eerste is de overgang tussen het onderste en bovenste deel van de cockpit (rode pijlen), deze zit er niet op de echte wagen. Het 2e punt is de "headrest" die niet helemaal mooi aansluit (groene pijl). En bij de dryfit viel me op dat de motorafdekking aan de rechterzijde niet helemaal netjes lijkt aan te sluiten (blauwe pijl).
Attached Images
File Type: jpg lolat93_01.jpg (115.7 KB, 1840 views)
File Type: jpg 122803-10911.jpg (40.6 KB, 1932 views)
File Type: jpg 00Arie93.jpg (36.6 KB, 1933 views)
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote