View Single Post
  #17  
Old 16-09-2003, 16:54
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by jan
Awel mercie

In de Duez-Lux val ben ik inderdaad getrapt omwille van een groot gebrek aan info op het net omtrent deze materie....en over boeken beschik ik niet. De tip bracht maakte mij niet veel wijzer behalve D aar = Duez en W el = Willy = Lux. Met die Dag wist ik dan weer geen blijf.

jan
Ter verdediging van de "erin getrapten" wil ik toch nog wel enkele dingetjes kwijt.

Ten eerste : het verschil tussen de 2 Audi's (1983-Duez en 1985-Waldegaard) is echt niet zo groot. Ik heb gezocht naar een foto van die Audi in 1983 maar er geen gevonden (van de echte wagen toch niet), daarom post ik er een van het model dat wel natuurgetrouw gebouwd is.




Zoals je kan zien was zelfs het racenummer hetzelfde (wat dan wel geen rol speelde voor de quizzers omdat ik het nummer verwijderd had - hiermee bewees ik jullie dus eigenlijk een dienst ) en kan het best zijn dat het dezelfde wagen betreft (heb ik echter geen bevestiging van). Maar zoals Andy al opmerkte : de "Belga Team" belettering is verschillend en het is vooral die anomalie die Andy op het juiste spoor bracht (en nog enkele anderen blijkbaar)...

Ten tweede is zelfs de auteur van het boek "De Drie Musketiers" (een boek over Snijers, Duez en Droogmans) in dezelfde val getrapt! Het betreft hier de ons welbekende Marc Martens die ik langs deze weg even laat weten dat er op blz 38 dus een foutieve foto afgedrukt staat, ofwel is de bijgaande tekst foutief, want die verwijst ook naar Duez. En het is identiek dezelfde foto die ik voor mijn quiz gebruikt heb, enkel in zwart/wit afgedrukt... Ik had het eerlijk gezegd zelf ook nog niet opgemerkt, maar toen ik (zoals ik hierboven schrijf) een foto zocht van de ECHTE Duez-Audi, en ik dacht van die te vinden in dat boek (ik wist dat ik die foto ergens had), was mijn verbazing groot toen ik merkte dat het verdorie dezelfde foto was dan die waarvan ik WIST dat het Waldegaard was! En ook op de foto in het boek kan je wel degelijk "Waldegaard" zien staan. Ik heb bijgevolg GEEN foto gevonden van die Audi in 1983, tenzij dat model dan...

Om maar te zeggen : heren "erin-trappers", je bent in goed gezelschap, en je hoeft je echt niet te schamen! Ik zeg zelfs meer : als ik deze quiz niet geörganiseerd had, had ik het zelf niet geweten!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 16-09-2003 at 17:06.
Reply With Quote