View Single Post
  #24  
Old 30-05-2007, 19:20
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Verder heb ik met onledig gehouden met de zetel. De auto heeft een Momo-zetel ingebouwd. Die had ik niet in de scrapbox liggen, dus heb ik een Sparco genomen, en die werd wat aangepast.
Zo zie je dat ik de zijdelingse hoofdsteunen wat heb verkleind, de opstaande randjes met Magic Sculp opnieuw heb aangebracht, en dat de dijbeensteunen een beetje werd afgevlakt. Zo trekt deze Sparco wat meer op een Momo dan op een Sparco. Natuurlijk werden de openingen voor de gordels ook opengemaakt. Je ziet ter vergelijking aan de linkerkant een originele zetel (gepikt uit een Lancer Evo VI) en de "nieuwe Momo" rechts.



Links de aangepaste zetel ,rechts de originele:


Dan heb ik de zetelsteunen gemaakt. Ik heb geen PE-setjes met die onderdelen in overschot, dus heb ik ze maar gescratched. Moeilijk is het niet, je moet alleen maar zorgen dat ze beiden even groot zijn ...
Misschien vind je dat een rare opmerking, maar de praktijk leert me dat wanneer je 2 onderdelen in spiegelbeeld moet scratchen, het wel eens minder makkelijk is om ze mooi gelijk te maken dan je wel zou denken. Het tweede is altijd iets anders van vorm, of net iets groter of kleiner, of schever of rechter of whatever.
Swat, ik moet alleen nog iets uit mijn mouwen schudden om die gaatjes in het vervolg iets mooier op 1 lijntje te krijgen. Niet simpel als je met een boortje van 0,4 mm zit te priegelen.


Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC02511.JPG
Views:	507
Size:	122.9 KB
ID:	6325   Click image for larger version

Name:	DSC02513.JPG
Views:	521
Size:	136.9 KB
ID:	6326   Click image for larger version

Name:	DSC02514.JPG
Views:	519
Size:	128.6 KB
ID:	6327   Click image for larger version

Name:	DSC02515.JPG
Views:	511
Size:	86.8 KB
ID:	6328   Click image for larger version

Name:	DSC02516.JPG
Views:	505
Size:	78.2 KB
ID:	6329  

__________________
Groetjes,
Domi.

Last edited by Dominique; 30-05-2007 at 19:29.
Reply With Quote