View Single Post
  #1  
Old 02-07-2015, 10:01
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
BMW R100S - Imai - 1/12

Allez vooruit, ik ben ook begonnen aan mijn groepsbuild-model.

Het gaat om deze BMW R100S, die in 1978 op de markt gebracht werd en die vandaag nog steeds een icoon is van de BMW motoren.





Ik ben begonnen met het 'koetswerk' van de BMW (als je dat zo kan noemen bij een motor). Nadat ik alle onderdelen eerst zorgvuldig ontdaan heb van alle bramen en oneffenheden, worden ze in de primer gespoten. Daarna heb ik ze een eerste laag Tamiya TS-17 Gloss Aluminium gegeven. Vervolgens heb ik er 2 lagen Tamiya TS-74 Gloss Red overheen gespoten. Dat geeft een egaler effect om metallic rood te simuleren dan Tamiya TS-18 Metallic Red te gebruiken, omdat de metaalschilfers van TS-18 veel te grof zijn op deze schaal. Vervolgens worden de rode vlakken afgekleefd en worden de zwarte vlakken gespoten. Om geen harde overgangen te bekomen spuit ik nooit tot tegen de masking tape, die er enkel zit om geen 'overspray' te krijgen op de vlakken die rood moeten blijven. Eens de verf droog is worden de decals aangebracht. En tenslotte worden alle onderdelen voorzien van 3 lagen Gunze Sangyo Top Coat. Nu gaan de koetswerkonderelen een weekje drogen en daarna kan ik beginnen ze te polishen.



Wordt dus vervolgd
Attached Images
File Type: jpg Untitled-35 copy.jpg (641.0 KB, 3251 views)
File Type: jpg Untitled-36 copy.jpg (681.4 KB, 2953 views)
File Type: jpg 1978_bmw_r100s_01.jpg (452.2 KB, 2530 views)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote