View Single Post
  #25  
Old 31-08-2009, 20:24
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Ik zat al een tijdje te twijfelen of ik de rolkooi in de P2000 nu wel of niet zou "corrigeren". Uiteindelijk ziet waarschijnlijk alleen een "kenner" dat de rolkooi anders is dan die van een '99-er Impreza. Gisteren heb ik uiteindelijk toch wat op papier gezet en kwam tot de conclusie dat ik relatief simpel het idee kon geven dat het een P2000-rolkooi is. Dus zo geschiedde. Voor de liefhebbers een beschrijving van de wijzigingen. Ik ben begonnen om van onderdeel B10 (geel in onderstaande foto) de vooruitstekende delen af te zagen. Deze zaten ongeveer waar de paarse stippellijn getekend is. Daarna heb ik ze liggend teruggeplaatst (zie groene gedeelte). Daarna moest er een nieuw stuk rolkooi, vanaf de plek waar B10 origineel de zijkant van de kooi raakte dwars door het achterste gedeelte van B10, geplaatst worden. dit heb ik gemaakt van evergreen buisjes van 1.6 mm dikte. In de foto heb ik deze rood gekleurd. Voor de duidelijkheid; in de foto is alles nog gedryfit!



Ook de zijkant van de kooi wilde ik aanpassen. In de 99-er versie werd er een carbon-fibre bescherming geplaatst over het kruis aan de zijkanten. Dit is in de P2000 weer verdwenen. Maar omdat je van deze zijkanten straks nog maar heel weinig ziet (er staat een stoel voor en wordt allemaal donker geverfd (blauw/zwart) heb ik er voor gekozen om een stuk uit de beschermplaat te zagen (zie het groene gedeelte aan de andere, nog originele, zijde) en stukjes buis terug te plaatsen (aangegeven door de groene pijlen). Bijkomend voordeel is dat ik de voorzijde van de rolkooi (waar het dashboard op geplaatst wordt later) mooi recht en op goede afstand van de achterzijde van de kooi kan houden.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	possum_p2000_24.jpg
Views:	1027
Size:	112.0 KB
ID:	14664   Click image for larger version

Name:	possum_p2000_23.jpg
Views:	1083
Size:	149.4 KB
ID:	14666  
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote