View Single Post
  #45  
Old 22-04-2010, 10:14
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Update!

De laatste tijd heb ik redelijk wat kunnen doen aan de body: alle decals zijn inmiddels geplaatst, de body is gelakt en geschuurd, de voorlichten zijn geschilderd, de raamrubbers zijn geverfd en de panellines zijn ingekleurd. Voor dat laatste heb ik nu eens niet Tamiya X-19 Smoke gebruikt, maar zeer sterk verdunde XF-1 Flat Black (volgens mij was het Guido die dat laatst ergens opperde om te gebruiken).

Overigens zijn nog niet alle raamrubbers gedaan; rond de zijruiten komt ook nog een zwarte rand, maar dat gaat me niet uit de vrije hand liggen, dus daar moet ik eerst wat afplakwerk voor verrichten.


Vervolgens heb ik me op de glaasjes voor de lampen gestort. De glaasjes voor stonden veel te bol en pasten dus niet lekker. Ik heb ze dus in 2 stukjes gezaagd, precies langs tussen de overgang van het knipperlicht en het gewoon licht. Wanneer ik ze nu ga plaatsen past het wel mooi. Verder werden de achterlichten met doorzichtig rood en oranje van binnenuit geverfd.



De achterlichten werden daarna voorzien van BMF. Het resultaat is dan als volgt:


Het raamgedeelte was helaas niet helemaal zuiver meer rond de achterruiten. Eigenlijk kwam dit wel goed uit, want die wilde ik toch al vervangen. Dus werden ze met een PE-zaagje verwijderd.


Vervolgens ben ik in de onderdelendoos gaan rondneuzen en vond nog wat mooie stukken van een Lancer WRC van Tamiy die met wat kleine aanpassingen netjes boven de achterruiten geplaatst kunnen worden.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	lancer_burns_nz96_28.jpg
Views:	1044
Size:	122.7 KB
ID:	17696   Click image for larger version

Name:	lancer_burns_nz96_25.jpg
Views:	1047
Size:	144.4 KB
ID:	17697   Click image for larger version

Name:	lancer_burns_nz96_26.jpg
Views:	1015
Size:	138.9 KB
ID:	17698   Click image for larger version

Name:	lancer_burns_nz96_27.jpg
Views:	1020
Size:	98.3 KB
ID:	17699   Click image for larger version

Name:	lancer_burns_nz96_29.jpg
Views:	1016
Size:	120.3 KB
ID:	17700  

__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."

Last edited by TvD; 22-04-2010 at 19:43.
Reply With Quote