View Single Post
  #14  
Old 08-06-2011, 10:03
Starmodel's Avatar
Starmodel Starmodel is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Heverlee
Posts: 203
Dashboard van de GT 40 deel 2:

Zoals gezegd moeten de wijzerplaten aangebracht worden.Hiervoor gebruiken we de foto-etch onderdelen van de transkit.Eerst zwart verven (liefst met autolak,voor de stevigheid),dan lichtjes schuren zodat alleen de bovenliggende cijfers en letters zichtbaar worden.Dan aanbrengen in de gedraaide stukken.



De wijzers van de instrumenten werden apart in foto-etch voorzien door KA-Models,wat,na wat gepriegel,een realistisch resultaat geeft.De lensjes zijn gemaakt van 2 componentenlijm.Ook de schakelaars zitten in de transkit,net als de zekeringen. En na wat geklieder met diverse transparante verfjes,dit resultaat.





Als laatste heb ik nog wat kabeltjes aangebracht die her en der door de cockpit lopen,en ook de bijschriften bij de schakelaars. Hiervoor heb ik het gekende Dymo-lettertype gebruikt,waar ik decals van gedrukt heb.Geen idee of ze die Dymostickertjes indertijd reeds gebruikte,maar ik heb ze wel al regelmatig tegen gekomen op foto's van gerestaureerde GT 40's,en het leek me wel wat hebben.





Het dashboard moet nu enkel een stuur krijgen,en is klaar.Zodoende gaan we onze aandacht weer naar achteren leggen,meer bepaald de ophanging en dergelijke.Het voordeel van deze kit vind ik trouwens dat je aan diverse onderdelen tegelijkertijd kan werken,zodat het geen sleur wordt.Dit past perfect bij mijn bijwijlen chaotische manier van bouwen.Ik hoop dat jullie nog kunnen volgen
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	GT 40 Dash7.JPG
Views:	1962
Size:	161.1 KB
ID:	22480   Click image for larger version

Name:	dash11.JPG
Views:	1926
Size:	99.2 KB
ID:	22481   Click image for larger version

Name:	GT 40 Dash 8.JPG
Views:	1903
Size:	145.7 KB
ID:	22482   Click image for larger version

Name:	GT 40 Dash 9.JPG
Views:	1909
Size:	106.8 KB
ID:	22483   Click image for larger version

Name:	dash 10.JPG
Views:	1896
Size:	96.1 KB
ID:	22484  

Reply With Quote