View Single Post
  #10  
Old 07-06-2011, 22:55
Starmodel's Avatar
Starmodel Starmodel is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Heverlee
Posts: 203
Het motorgedeelte mag even rusten. De achter-ophanging zou er nu moeten aangebracht worden,maar daar ben ik nog niet goed uit hoe dit aangepakt moet worden.Waarschijnlijk ga ik enkele onderdelen vervangen door aluminium en messingstukken,want het ziet er toch maar summier uit.
Daarom even de aandacht richten naar het dashboard.



De ringen van de instrumenten en de knoppen worden vervangen,deels door onderdelen uit de transkit,en deels zelfgemaakt.
Ik heb me namelijk onlangs een draaibankje aangeschaft (bedankt trouwens,Tom),en wil wel eens weten of ik er iets mee kan aanvangen.



Het is de bedoeling om de zogenaamde klokken in aluminium te draaien,omdat bij de GT40 deze prominent aanwezig waren.De foto-etch ringen van de transkit zijn hiervoor onbruikbaar,omdat ze gewoon veel te dun uitvallen.



Na een ongeveer een uurtje dit resultaat.



Het dashboard zelf heb ik ondertussen met de gekende Tenco-spuitbus onder handen genomen. Origineel waren de dashboards meestal in leder,maar aangezien het interieur voornamelijk zwart moet komen,besloot ik om wat structuur aan te brengen.

De gedraaide stukken even op hun plaats leggen om een voorlopig beeld te krijgen.



Het volgende wat moet gebeuren is het aanbrengen van de wijzerplaten,schakelaars,zekeringen enz....
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	GT 40 Dash 5.JPG
Views:	1932
Size:	72.7 KB
ID:	22475   Click image for larger version

Name:	GT 40 Dash 4.JPG
Views:	1972
Size:	145.8 KB
ID:	22476   Click image for larger version

Name:	GT 40 Dash 1.JPG
Views:	1982
Size:	95.2 KB
ID:	22477   Click image for larger version

Name:	GT 40 Dash 3.JPG
Views:	1961
Size:	124.7 KB
ID:	22478   Click image for larger version

Name:	GT 40 Dash 6.JPG
Views:	1928
Size:	138.1 KB
ID:	22479  

Reply With Quote