View Single Post
  #5  
Old 23-05-2011, 15:33
Starmodel's Avatar
Starmodel Starmodel is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Heverlee
Posts: 203
Quote:
Originally Posted by Chevy View Post
Heb deze vandaag in het "echt" gezien in Tienen.
Prachtig lakwerk, zo blinken dat die deed.
Wordt deze verf aangebracht met de airbrush of spuitbus ?
Kijk al reikhalzend uit naar het vervolg van deze build.

Groeten, Mark
De verf wordt aangebracht met de airbrush, maar,deze verf is tamelijk mat. Het is de vernis die het geheel laat blinken. Ook hiervoor gebruik ik automotive vernis,meer bepaald Glassurit Racing clear. Deze moet verdund worden met verharder en geen extra verdunner (zogenaamde 2 komponenten-vernis).Daardoor is deze veilig voor over decals te spuiten,maar toch met de nodige voorzichtigheid gebruiken,dwz. niet beginnen met een te dikke laag,en vooral ervoor zorgen dat de decals zeer strak aangebracht worden.De grote vijand zijn luchtbelletjes die zich onder de decals kunnen bevinden,en waar eventueel vernis zou kunnen onderkruipen,met alle gevolgen van dien.

Hier een foto nadat ik de decals aangebracht heb en vernist heb.De foto is al enkele maanden oud en werd genomen tijdens een paar zonnestraaltjes deze winter,dus is niet van de beste kwaliteit.Trouwens,ik denk dat ik binnenkort toch wel eens kosten ga doen en me eindelijk eens een deftig fototoestel ga aanschaffen,want ik weet dat de kwaliteit beter kan.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	P1010053bijges.jpg
Views:	2158
Size:	114.0 KB
ID:	22266  
Reply With Quote