View Single Post
  #2  
Old 22-05-2011, 06:41
Starmodel's Avatar
Starmodel Starmodel is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Heverlee
Posts: 203
Het eerste werkje aan de GT40 is het uitboren van de rivetten,die in een later stadium vervangen worden.



De chrome-onderdelen werden in de ovenreiniger gegooid,want die chromelaag is wel heeel dik aangebracht.En dan het moment om de carrosserie in de grondverf te zetten.Enige voorzichtigheid is hier toch van de orde,want naar ik vernomen heb(oa.van ons aller Sennake) is de plastic welke Trumpeter gebruikt wel heel zacht.Ik heb de primer gebruikt die me door Pedro van Rennaissance werd aangeraden en die zij ook gebruiken (want dit zijn toch profs,nietwaar).Deze is bij hen te verkrijgen,net zoals diverse andere kleuren.Welk merk deze verf is weet ik niet zeker,maar ik vermoed Standox of Glassurit; automotive verf ,dus

Dan de kleurlaag (ook van bij Rennaissance).


Een van de grote voordelen van deze auto-verven is de snelle droogtijd,en grote sterkte van de verf.Als er zich eventueel stofjes of lopers zouden inzitten,laten die zich heel gemakkelijk uitschuren.Maar deze carrosserie gaat toch even aan de kant,want de motor moet aangepakt worden...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	rivetten_3gecomp.jpg
Views:	2176
Size:	25.6 KB
ID:	22243   Click image for larger version

Name:	P1010039bijges.jpg
Views:	2249
Size:	105.0 KB
ID:	22244   Click image for larger version

Name:	P1010046bijges.jpg
Views:	2304
Size:	80.2 KB
ID:	22245   Click image for larger version

Name:	P1010048bijges.jpg
Views:	2276
Size:	70.3 KB
ID:	22246  
Reply With Quote