View Single Post
  #10  
Old 01-11-2006, 13:21
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Het verhaal van vraag 39.

Blijkbaar was het dus toch een lastige vraag en zijn er velen die de achtergrond van de foto en de vraag willen kennen.
Bij deze.

Na afloop van de vorige editie waren er mensen die zeiden: "Zeg die vragen over Belgische autosport, daar hebt ge ons niet mee hoor. Daar weten we alles van."
Als quiz opsteller blijft zoiets natuurlijk hangen.
Het toeval wil dat we enkele weken later het MAK archief bovenhaalden op een MAK vergadering om wat straffe verhalen op te dissen.
En daar valt mijn oog de foto van de Golf. Het is dus een foto uit het archief van Roger.
De foto aan Guy laten zien en we waren vertrokken. We wisten dat het moeilijk ging zijn en daarom zaten er nog genoeg aanwijzingen in. De sneeuw, de Belgische nummerplaat en het verkeersbord en ook het rallylogo. Dit maakte het mogelijk om jaar en rally eruit te filteren. We dachten dat de meesten dan wel de rest zouden terug kunnen vinden. Maar, ook tot onze verbazing, was dit zo simpel niet. Van die periode, ben nadien gaan checken, vind je weinig tot niets terug op het net.
Dat het MAK logo dan naar de oplossing leid is knap gevonden van onze quizzers.

Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
Dus terug naar de foto! En dan zie je het MAK logo... Maar ok, twijfel alom want zou die Wuyts van in de uitslag ook wel bij de MAK zijn... denk denk, ok, dan bellen we maar naar iemand die lid is van de MAK.

"Hey, zeg gij zijt toch bij de MAK, niet?" "Euh ja, ik ben bij de MAK ja." "En kent gij daar wa volk zo?" "Euh ja, waarom?" "Wel, weet gij of dat daar ene zekere Wuyts bij is?" "De Roger?" "Euhrm, ja, ik denk het" "Ja ja, die is van de MAK, van de'n historic zelfs" "Ah ok, merciekes he".
Voor alle duidelijheid, er heeft niemand naar mij gebeld.
Quote:
Originally Posted by Huudo View Post

OK, dat wisten we dan al wel, dan maar op zoek of de MAK geen eigen website heeft en inderdaad, de historic afdeling onderhoud een mooie site, maar geen foto van een Golf. Wel een inschrijvingsformulier van een historic rally met een nummer van ene Roger Wuyts. Miljaarde, ik bel hem gewoon. "Halloo" "Spreek ik met Roger Wuyts" "Ja, daar spreekt ge mee" "Wel, 't was om te vragen of gij ooit met een Golf meegedaan hebt aan de Boucles de Spa in 1986 met Buskens erbij?" een bijna onhoorbaar gegniffel aan de andere kant "... tja, wat moet ik daar nu op antwoorden?" "Eurhm, nikske, ik weet al genoeg eigenlijk, 't is voor de quiz " "ja, dat had ik al door, maar vermits ge alles gevonden heb, kan ik confirmeren".
Roger had GEEN zwijgplicht van mij gekregen. Hij had voor zichzelf uitgemaakt enkel te bevestigen wat hij hoorde. Als je hem vroeg is het dit en dat en het was juist zei hij "ja" anders "zoek nog maar wat verder"
Heb het zelfs meegemaakt dat mensen hem op een MAK vergadering kwamen smeken om het antwoord. Maar als je niet alle elementen had lostte hij niks.

Voila. Dus als jullie nog eens een uitdaging hebben voor de quiz opstellers: het MAK archief bevat nog vele foto's van allerlei eigenaardige autosportdisciplines van 30 jaar terug.

U bent gewaarschuwd.

Oh ja, nog dit: Het Golfke op de foto's die Jan gepost heeft is NIET hetzelfde Golfke als op de foto van de vraag. Het is een GTD. Maar het brengt hem ook overal.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote